Vágólapra másolva!
Nem lesz olyan szabály, amely megtiltaná mások szállítását az autókon, de az FIA szeretné, ha a versenyzők ezentúl körültekintőbbek lennének a fuvarok során. Button nem örül Webber és Alonso megdorgálásának, Hamilton azonban veszélyesnek érezte, amikor átszaladt előtte az ausztrál.

Évtizedekre visszamenően lehet sorolni a példákat az olyan esetekre, amikor a célba érés/valamelyik edzés leintése után egy Forma-1-es versenyző megállt a garázsba tartó körén, hogy felvegye a pálya mellett álldogáló társát, és saját autójával visszaszállítsa a bokszutcába. Ilyen gesztust tett többek között Nigel Mansell Ayrton Senna felé az 1991-es Brit Nagydíjon, vagy Michael Schumacher Giancarlo Fisichella felé 1997-ben Hockenheimben. Az 1986-os Mexikói Nagydíj egyik edzésének végén Nelson Piquet három másik versenyzőnek is megspórolt egy kisebb gyalogtúrát.

Újabban már nem díjazza a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hasonló cselekedeteket, a hétvégi Szingapúri Nagydíjon megrovásban részesítették Mark Webbert és Fernando Alonsót is. Az ausztrál a Sportszabályzat 30.9/b) cikkelyét szegte meg, amikor "a sportfelügyelők engedélye nélkül lépett a pályára a felvezető kör kezdete és az utolsó autó parc fermébe való megérkezése közötti időszakban", míg a spanyolt azért marasztalták el, mert "a többi versenyzőre és más személyekre potenciálisan veszélyes módon vezette az autóját. Ebben a konkrét esetben két másik autónak is elkerülő manővert kellett végrehajtania."

Az FIA biztonságosabb taxizást akar Forrás: Red Bull

Az Autosport úgy értesült, hogy bár nem kerül bele a Sportszabályzatba a fuvarozás tiltása, az FIA nyomatékosan felszólította a versenyzőket, hogy a jövőben kerüljék az efféle spontán akciókat, mert a sportbírók engedélye nélkül nem szaladhatnak be a pályára, és másokat sem vehetnek fel utasnak az autóra. A szaklap információ szerint a szingapúri sportbírók figyelmeztették is Webbert, hogy ne szaladjon be a pályára.

Webber berohanását és Alonso leparkolását egyébként veszélyesnek érezte Lewis Hamilton, akinek Nico Rosberggel együtt résen kellett lennie, hogy ne történjen baleset. "A levezető körömben befordultam a kanyarba, és Fernando pont ott volt. Ez sokkolt" - mondta Hamilton. "Jobbra kerültem ki őt, de ha Mark pont akkor ment volna át (az úton), elütöttem volna. Szerencsére nem így történt."

Az FIA amiatt is aggódik, hogy egy ilyen fuvarnál hiába megy viszonylag lassan az autó, ez is balesetveszélyes, hiszen az oldaldobozon/motorborításon utazó, védtelen pilóta súlyos sérüléseket szenvedhet, ha leesik. Mindazonáltal az Autosport szakírója, Jonathan Noble magas rangú forrásokra hivatkozva azt írja, hogy az FIA alapból nincs ellene a gesztusnak, ha azt biztonságosan kivitelezik.

Az érintettek a Koreai Nagydíj versenyzői eligazításán tárgyalnak majd a részletekről. A versenyzők közül már volt olyan, aki jelezte, hogy nem ért egyet Webber és Alonso megrovásával: Jenson Button Twitteren azt írta, szomorú, mert "egy sportemberi cselekedetet nem lenne szabad megbüntetni". Webbernek különösen fájó a megrovás, mivel ez már a harmadik volt neki idén, és ez automatikusan azt jelenti, hogy a következő versenyen, Koreában tíz rajthelyes büntetést kap.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!