Vágólapra másolva!
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Mercedes turbómotorja akár 100 lóerővel is erősebb lehet a Ferrari és a Renault új erőforrásánál. Elképzelhető, hogy a csapat pont emiatt szeretne szélesebb hátsó gumikat.

A szakemberek teljes sötétségben tapogatóznak a Forma-1-ben jövőre várható erőviszonyokat illetően, mert senki sem tudja, hogy melyik gyártó készíti el a legerősebb turbómotort, ami komoly fegyver lehet az adott erőforrást használó csapatok kezében. A Ferrari, a Mercedes és a Renault már vizsgálja a próbapadon az új egységek prototípusát, de eddig nem sok részlet szivárgott ki azok teljesítményéről.

Az Auto Motor und Sport belső forrásokra hivatkozva azt írja, a Mercedes motorja kiemelkedhet a többi közül, s akár 100 lóerővel is erősebb lehet, mint a Ferrari vagy a Renault erőforrása. "A jelek arra utalnak, hogy a Mercedes egy lépéssel a riválisai előtt jár" - jelentette a szaklap újságírója. Ezzel összefüggésben állhat az, hogy a Mercedes rá akarja venni az FIA-t a szélesebb hátsó gumik bevezetésére, mivel így jobban ki tudnák használni a motoruk erejét. A Pirelli támogatná ezt a kezdeményezést, az olasz gumigyártó két centiméterrel szélesebb hátsó abroncsokat szeretne.

Lehet, hogy a Mercedes turbómotorja nagy előnyt biztosít majd Forrás: Mercedes

A Mercedes a jövőre kezdődő turbókorszakban a saját csapata mellett a McLarent, a Force Indiát és a Williamst is kiszolgálja, bár a McLaren egy évvel később, 2015-ben átvált a Hondára.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!