Vágólapra másolva!
Biztonsági okból felmerült egy olyan terv, hogy a Forma-1-es csapatok szerelői ezentúl nem végezhetnek a bokszkiállásokkal egy bizonyos szintidő alatt.

Több óvintézkedést hozott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azután, hogy a Német Nagydíjon a Mark Webber Red Bullján rosszul rögzített kerék levált az autóról, és nagy sebességgel nekicsapódott egy operatőrnek, aki kulcscsont- és bordatörést szenvedett. A hétvégi Magyar Nagydíjtól kezdve összesen legfeljebb huszonöt újságíró, riporter és fotós tartózkodhat a bokszutcában, akik a bokszutca sávja helyett ezentúl csak a fal melletti szűk területen tartózkodhatnak, az autókra vonatkozó sebességkorlátot 100 km/-ó-ról leviszik 80-ra, a szerelőknek pedig sisakot kell viselnie a kerékcseréknél.

Megszűnhetnek a 2 másodperc körüli kerékcserék Forrás: AFP

Az Autosport arról számolt be, hogy a Hungaroringen a csapatmenedzserek csütörtöki megbeszélésén felmerült egy olyan ötlet, hogy bevezessenek egy szintidőt, amelynél gyorsabban nem lehetne végezni a bokszkiállásokkal. Ezzel jobban megelőzhetők lennének a Red Bulléhoz hasonló hibák, mivel a szerelőknek több ideje lenne ellenőrizni, hogy a kerekeket rendesen felrakták-e a helyére. A Red Bull reagált a nürburgringi esetre, és áttervezte a légkulcsait. A limitidő bevezetése ugyanakkor elvenné a lehetőséget a csapatoktól, hogy a bokszutcai munkájukkal javítsanak a versenyzőjük pozícióján.

Manapság a csapatok nem ritkán 2-3 másodperc alatt lebonyolítanak egy kerékcserét - évtizedekkel ezelőtt általában háromszor-négyszer ennyi időre volt szükségük ehhez. A rekordot pont a Red Bull állította fel az idei Malajziai Nagydíjon, a mérésük szerint csupán 2,05 másodperc kellett ahhoz, hogy elvégezzék a műveletet Webber autóján.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!