Vágólapra másolva!
A péntek délutáni körideje csak azért volt feltűnően rossz, mert a friss gumikon forgalomba került. Nem tartja létfontosságúnak, hogy a nyári szünet előtt megverje Vettelt.

A tavalyi Magyar Nagydíjon a Lotus ugyanúgy járt, mint legutóbb, a Nürburgringen: bár esélyesnek tűnt a győzelemre is, végül be kellett érnie a 2-3. hellyel. Kimi Räikkönen hátránya ezzel a szezon feléhez közeledve 41 pontra nőtt Sebastian Vettelhez képest, de Fernando Alonsóval ellentétben ő lélektanilag sem tartja különösebben fontosnak, hogy a nyári szünet előtt közelebb tudjon kerülni hozzá.

"Úgyis mindig ez a célunk, ezért nem számít, hogy a nyári szünetről vagy a szezon elejéről van szó" - mondta Räikkönen az Origo F1Hírek kérdésére szombat délután a Hungaroringen. "Ha nem sikerül, hát nem sikerül. Mindig megtesszük, ami tőlünk telik. Remélhetőleg most közelebb tudunk kerülni hozzá, de még hátravan az idény fele, úgyhogy bármi megtörténhet." Räikkönen szerint a szünet különben is "inkább a csapatnak fontos, mert ők sokkal tovább vannak úton, mint mi."

Räikkönen a forgalommal küzdött Forrás: AFP

Räikkönen számára nem kezdődött igazán jól az idei Magyar Nagydíj hétvégéje, hiszen a péntek délutáni szabadedzésen csak 8. lett, 0,594 másodperccel lemaradva 3. helyen végző csapattársától, Romain Grosjeantól is, akinek sikerült a Red Bullok sarkában maradnia. Ennek azonban nem tulajdonít jelentőséget, mert "az új gumikon csak a forgalom miatt nem értünk el jó köridőt."

A finn versenyző az egyik kanyarban kis híján össze is akadt Jenson Button McLarenjével. "Nem volt gondom vele, csak én kevés benzinnel köröztem, ő pedig sokkal, és megpróbáltam lemaradni tőle, hogy szabad pályán futhassak egy gyors kört, de folyton újra utolértem" - mondta.

Az először a Hungaroringen bevetésre kerülő új Pirellikkel kapcsolatban Räikkönen egyelőre várakozó álláspontra helyezkedett. Az Origo F1Hírek kérdésére, hogy érzésre is mások-e, azt felelte: "Nehéz megítélni, mert itt sokkal melegebb van, mint az előző versenyeken, a pálya is más, ezért nem lehet közvetlenül összehasonlítani az új gumikat a régiekkel. A mai napunk nem ment olyan simán, mint az utóbbi néhány futam edzésnapjai, aminek lehetett némi köze a gumikhoz is, de a különbség semmiképpen nem jelentős."

Hozzátette, hogy a gumik "kicsit szemcsésedtek, egyébként rendben voltak." A Magyar Nagydíj a Forma-1 történetének egyik legforróbb versenye lehet, és a hőségben a Lotus autói általában életre kelnek, Räikkönen azonban elismerte, "hogy ezekkel a gumikkal is így lesz-e, arról fogalmam sincs."

A délelőtti edzésen, amelyen ő lett a 3. a Red Bull párosa mögött, arra panaszkodott a rádión, hogy vezetés közben valahonnan víz folyt a cipőjére. Mint utóbb elárulta, nem arról volt szó, hogy a Jégember a hőségben olvadni kezdett. "Azt hiszem, az italadagoló elromlott, mármint nem maga a kulacs, és kiömlött belőle a víz a pilótafülkébe" - mondta.