Vágólapra másolva!
Az új gumikból eredő alulkormányzottságot okolja azért, hogy a Magyar Nagydíj időmérőjén csak 6. lett. Nem csinál nagy ügyet belőle, hogy a gázsijával gondok vannak.

Még nem dőlt el, hogy Kimi Räikkönen jövőre a Lotusnál vagy a Red Bullnál folytatja a pályafutását, ezért különösen rossz pillanatban röppent fel a hír, hogy jelenlegi csapatától nem kapta meg a fizetését. "Igen, valóban vannak ezzel gondok, de már tavaly is voltak hasonlók" - erősítette meg az Origo F1Hírek kérdésére fanyar mosollyal Räikkönen, aki nem tűnt túl letörtnek. "Most megint vannak. Ez nem ideális, de biztos vagyok benne, hogy meg fognak oldódni."

Räikkönen arra utalt, hogy 2013-ban is csak késve tudták átutalni a gázsiját, mert több pontot szerzett a vártnál, és a teljesítményarányos bónuszát a Lotusnál nehezen tudták előteremteni. A csapatfőnök Eric Boullier a Sky Sportsnak célzott rá az időmérő előtt, hogy az istálló új partnere, az Infinity Racing még nem fizetett nekik. "Pénzügyi szempontból a határon egyensúlyozunk, néha talán többet is költve, mint tehetnénk" - ismerte el. Mindez a Red Bull felé terelheti Räikkönent, akiről Christian Horner azt állította, hogy a másik jelöltnél, Daniel Ricciardónál magasabb honoráriuma nem jelentene akadályt a szerződtetéséhez. Az időmérő előtt a finn menedzsere, Steve Robertson látványos beszélgetésbe bonyolódott a Red Bull főnökével.

Räikkönen úgy érzi, az új gumik ártottak a Lotus formájának Forrás: AFP

Räikkonen idén már 41 ponttal van lemaradva Sebastian Vettel mögött, és a Hungaroringen csak a 6. rajtkockát sikerült megszereznie, míg riválisa a 2. helyről indulhat majd, pedig csapattársa, Romain Grosjean 3. lett az időmérőn. A finn az új Pirelliket okolta a gyenge szereplésért.

"Különösen az első gumikkal van gond. Kicsit hasonlítanak a tavalyiakra abból a szempontból, hogy nem annyira erősek, mint amiket eddig használtunk, és ez számomra nem ideális" - magyarázta. "Megpróbálunk tenni valamit, hogy megoldjuk a problémát. Az időmérőn az autónk nem is volt vészesen rossz, csak egy kicsit meredekebb első szárnnyal kellett volna mennünk, és akkor előrébb végeztünk volna."

"Az alulkormányzottság a legnagyobb gond" - tette hozzá, "de azért nem katasztrofális a helyzet." Räikkönen attól tart, hogy mivel a rossz balansz a gumikból adódik, a szezon hátralévő versenyein már meg is fog maradni. "Muszáj lesz változtatnunk néhány dolgon, hogy javítsunk a helyzeten. Vannak ötleteink, de nem igazán volt időnk kipróbálni őket" - mondta.

Bár azt még nem tudja megítélni, az új gumik hogyan fognak viselkedni a hőségben, és a péntek délutáni szabadedzésen a forgalom miatt nem sikerült zavartalanul teljesítenie sok kört egyhuzamban, a hosszú etapjai vasárnap szerinte "rendben lesznek. A versenyen általában erősebbek vagyunk, mint az időmérőn. A tegnap történeteknek semmi jelentőségük nincs."

Grosjean idei legjobb edzéseredményét érte el a Hungaroringen, ahol tavaly a 3. helyen ért célba. Úgy érzi, most is jó esélyekkel vághat neki a futamnak. "Lewis (Hamilton) nagyon gyors volt, a gumiktól függően bármi megtörténhet" - vélte. "Szerintem holnap nagyon nyitott lesz a küzdelem, de sok fog múlni a stratégián és a forgalmi helyzeten."