Vágólapra másolva!
Noha a Red Bull egy mért körös tempója volt a legjobb az első hungaroringi edzésnapon, ezúttal a Ferrari és a Lotus sem sokkal maradt le tőlük, vagyis az időmérőn talán nagyobb eséllyel szállhatnak harcba. A versenytempójuk azonban gyengébbnek látszik a Red Bullénál.

Rekkenő hőségben rendezték a Magyar Nagydíj délutáni edzését, az aszfalt hőmérséklete a gyakorlás során a 47 Celsius fokot is elérte. Ahogy előzetesen többen számítottak rá, a nagy meleg kedvezett a Ferrarinak és a Lotusnak, e két csapat versenyzőinek egy mért körös tempója ugyanis relatíve jobb volt pénteken, mint a szezon legtöbb korábbi állomásán.

A Red Bull párosa ugyan elfoglalta a tabella első két helyét, de a harmadik helyezett Romain Grosjean lemaradása csupán 153, a negyedik Fernando Alonsóé 162, az ötödik Felipe Massáé 280 ezredmásodperc volt - a korábbi péntek délutáni edzéseken ennél általában többszörösen nagyobb volt a hátrányuk. Kimi Räikkönen hét tizeddel kapott ki az élen végző Sebastian Vetteltől és Mark Webbertől, a finn azonban a harmadik mért körében, használtabb gumikon futotta meg a legjobb idejét, mivel előtte feltartotta Jenson Button.

A futamra készülve eltérő gumitaktikával küldte pályára versenyzőit a Red Bull és a Ferrari, míg a Lotus mindkét pilótájával azonos programot követett. A megszokott elvet követő versenyzők Webber, Alonso, Räikkönen és Grosjean voltak, ők a lágy gumis sprintet követően ugyanezekkel az abroncsokkal folytatták a munkát, aztán átváltottak a közepes keménységű keverékre.

Ami a keményebb keveréken futott etapok közös metszetét, azaz az első 8 mért kört illeti, Webber toronymagasan a legjobb tempót diktálta (a grafikonon is látható két lassú körét feltehetően a forgalom okozta, ezért helyettük az ezután következő kért kört vettük bele az átlaga számításba): 1:26.953-as átlagot jegyzett, amivel bő egy másodpercet vert a Lotusokra, illetve a tőlük egy-két tizeddel elmaradó Alonsóra. Webbernek a teljes, 19 mért körös etapjának átlaga is jobb lett, mint Alonso 8 mért körösé, holott a gumijai nyilván egyre inkább koptak. Az ausztrál egyébként a rövidebb, lágy abroncsos etapot tekintve is a legerősebb volt a kvartettben.

Néhány versenyző hosszú etapjának köridői. Az X tengelyen a nem bokszba be/kivezető körök száma, az Y tengelyen a másodpercben mért köridők láthatók Forrás: Gerse József ([origo])



Grosjean összteljesítményét kicsit lehúzta az egyik kanyar szélesre vétele, lehet, hogy a néhány másodpercbe kerülő hiba nélkül jobb átlagot ért volna el csapattársánál, az alulkormányzottságra panaszkodó Räikkönennél. A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane mindenesetre azt mondta, hogy a csapat "nem aggódik sem a hosszú, sem a rövid etapos tempó miatt." Alonso elismerte, hogy a Ferrari a szokásosnál nagyobb hangsúlyt fektetett az időmérőre való felkészülésre. "Rendkívül fontos, hogy ezen a pályán a mezőny elejéről induljunk. Úgy gondolom, itt mindenki az időmérőre próbálja beállítani az autóját, még akkor is, ha ennek érdekében kicsit be kell áldoznunk a versenytempónkat" - mondta.

Kérdés, hogy éles körülmények között is megmarad-e a Red Bull fölénye, de a versenyzőik nyilatkozatai magabiztosságot sugároznak. Webber azt mondta, nem kell sokat változtatni az autóján, és a Vettel is elégedett volt. "Nagyon jól sikerült az első és a második edzésünk is, ezen kicsit meglepődtem" - nyilatkozta. "Mi csak a saját dolgunkat tettük, így nem tudjuk, hol tartanak a többiek. Szerintem holnap szorosabb lesz a mezőny, ezért fontos lesz, hogy mindent kihozzunk az autónkból." A címvédőt azonban a nap folyamán fékhiba hátráltatta. Ő a többiekhez képest máshogy használta a gumikat délután, így a köridőit nem lehet érdemben összehasonlítani másokéval, még Massáéval sem.

A Ferrari egy mért körös tempója javult Forrás: Ferrari



A Mercedesek ezúttal egy mért körön sem mentek jól - ennek oka az lehet, hogy a csapat büntetésből nem vehetett részt a silverstone-i teszten, ahol a riválisaik már kipróbálhatták a hétvégén debütáló új gumikat. A közepes gumin teljesített hosszú etapjának elején Hamilton ugyanakkor nagyjából olyan átlagot ment, mint a Lotusok.

A brit versenyző úgy érzi, lépeget előre a Mercedes. "Hátrányból kezdtük meg ezt a hétvégét, hiszen még a gumik viselkedését is meg kellett értenünk. Az autónk balansza kicsit megváltozott, ezért még dolgoznunk kell a megfelelő beállításokon" - közölte. "Elég sokat tanultunk, és néhány változtatást is elvégeztünk - holnap pedig még hasznosabb módosításokra is sor kerülhet." A csapat egyúttal Nico Rosberggel teljesített egy 20 körös etapot is a keményebb abroncsokon.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!