Vágólapra másolva!
Az idei Magyar Nagydíjat követően megkezdhetik a mogyoródi pálya újraaszfaltozását. A Pirellinél azt szeretnék, ha nem a ma megszokott sima, unalmas versenyeket produkáló burkolat kerülne rá.

A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli azt szeretné, ha a Hungaroring nem követné a mostanában megszokott trendet, és az új pályák többségén megszokott sima helyett inkább érdes burkolatra cserélné a jelenlegit. A Magyar Nagydíj helyszínét várhatóan még a következő verseny előtt újraaszfaltozzák, mert ez volt az egyik feltétele annak, hogy meghosszabbítsák a futam szerződését 2021-ig.

Az Origo F1Hírek kérdésre, hogy a Pirellinek van-e valamilyen preferenciája, az olasz cég sportprogramját irányító Paul Hembery azt felelte: "Igen. Mi kifejezetten szeretjük az agresszív burkolatot. Az érdes burkolat sokkal nagyobb mozgásteret biztosít. A simább aszfalt, amilyen az új pályák többségén van, mind nagyon hasonló egymáshoz, és egyes esetekben unalmassá teszi a versenyzést, ezért mi inkább a rámenős tervezési filozófiát támogatjuk."

Az egyenetlen burkolat a mérnökök és a versenyzők számára is komoly kihívást jelent Forrás: AFP

Az utóbbi években csak a Hungaroring egyes, különösen rossz állapotban lévő részeit, például az utolsó kanyart aszfaltozták újra, ezért a burkolat most nem egyenletes minőségű, amit egyébként több versenyző - köztük Lewis Hamilton is - kifejezetten kedvel. Hembery is azt mondta, kár lenne megfosztani a pályát a jellegzetes kihívásaitól.

A Hungaroring "érdekes, mert nem sima a burkolata, vannak rajta egyenetlenségek, amelyek komoly kihívás elé állítják a mérnököket" - magyarázta. "Ők valószínűleg jobban szeretik, ha sima a pálya, nem okoz nekik semmilyen fejtörést, de a köridőkből is látszik, hogy az egyes szektorokban más-más csapatok a gyorsak."

"Nincs olyan beállítás, ami az egész körben, végig jól működik, ami mindenki számára izgalmas kihívás. Mindez egy jó kis érdes burkolattal párosítva remek mókát jelentene."

Bár az elmúlt néhány napban újra felröppent a hír, hogy a Michelin visszatérne a Forma-1-be, Hembery azt mondta, a Pirelli "elvben" mostanra az összes csapattal megállapodott a 2014-es gumiszállítói szerződésről, és már csak az ügyvédek igyekeznek tisztázni az összes jogi részletet.

"Mi már gőzerővel dolgozunk a 2014-es gumikon, és a pálya melletti reklámokra vonatkozó szerződéseket is megkötöttük. Persze szívesen mondanám, hogy egész nap a Paddock Clubban fogunk pezsgőzni..." - tette hozzá.

Az először a Hungaroringen bevetett új, 2012-es szerkezetű, de 2013-as keverékű gumikkal kapcsolatban pedig megjegyezte: "Nem tűnik úgy, mintha a változtatások megkeverték volna az erőviszonyokat. Voltak, akik ettől tartottak, de ez sem a legutóbbi, sem ezen a hétvégén nem bizonyosodott be."