Vágólapra másolva!
A Nürburgringen a két Red Bull átvette a Ferrari szerepkörét a rajtnál, bár Massában ezúttal sem kellett csalódnunk. A két Mercedes meglepő módon szenvedett az első kanyarokban.

Nem sok esély volt arra, hogy a Nürburgringen igazán látványos rajtot láthassunk, hiszen a német pálya első része meglehetősen szűk és lassú. De pont az egy héttel ezelőtti Massa-show mutatott rá, hogy pár bátor döntéssel bárhol lehet villogni. Igaz, ilyenkor könnyebb hibázni is, és a versenyzők az utóbbi két évben sokkal fontosabbnak tartották a gumik állapotának óvását annál, hogy bevállaljanak egy-két rizikós előzést a rajtoknál. A Nürburgring célegyenese rövid, de ahhoz elég messze van az egyes kanyar a rajtrácstól, hogy egy kirobbanó starttal azért lehessen előzni. Az féktáv elég trükkös: van benne egy törés, a pálya lejt, az aszfalt viszont elég széles, hogy egymás mellett akár hárman is elférjenek.

Pont ezért mindig sokféle koncepciót láthatunk itt, és a helyzetet még az is tovább bonyolítja, hogy a legbelső ívnél elég jelentős a szintkülönbség. Aki nagyon szűken fordítja el az autóját, az egy pillanatra még el is emelkedhet az aszfalttól, s mivel a visszafordító nagyon szűk, ettől biztosan kisodródik a külső oldalra. Ez alapvetően nem baj, mivel a következő balost onnan is meg lehet kezdeni, ám ez utána meghatározza az ívet a Mercedes Arena többi kanyarjában is.

A nürburgingi rajtnál a Red Bullok hatékonyan zártak össze a pole-ból induló Hamilton előtt Forrás: AFP

Eddig nem sokszor láthattuk, hogy a két Red Bull eredményesen összedolgozott volna egy rajtnál, a Német Nagydíjon mégis kitűnő összjátékkal semmisítették meg a kissé beragadó Lewis Hamiltont. A Mercedes kerekei a kelleténél egy pillanattal tovább pörögtek ki, így máris ott termett mellette Sebastian Vettel. Lewis görcsösen védekezni akart, nem érezte, meg, hogy erre már semmi esélye nincs. Éppen ezért a túloldalon nagyon kényelmes helyzetbe hozta a mindkettejüknél gyorsabban induló Mark Webbert, aki ellen már tehetetlen volt. Mark annyira jól startolt, hogy egy pillanatra még vezetett is, mivel a külső, felgumizott íven rövid féktávot tudott venni. Csakhogy egy árnyalatnyit túllőtt a célon, így az egyes kanyar kijárata szélesre sikerült, és várnia kellett a kigyorsítással. A felvételeken az látszott, hogy még véletlenül sem akart összeérni Vettellel, pedig még a bejáratnál még vehette volna egy kicsit szűkebbre az ívet, de végül nem merte megtenni. Ez pont elég volt Seb számára ahhoz, hogy visszavegye az első helyet.

Hátrébb a két Lotus viszonylag semleges rajtot vett, sőt Daniel Ricciardo is csak átlagosan indult. Kimi Räikkönen az egyes kanyar féktávját nagyon eltalálta, így a ketteshez már úgy ért oda, hogy ő is támadhatta Hamiltont. Lewis azonban vele szemben jól zárta az ívet, ettől a finn megtorpant, és mellette egy pillanatra bepróbálkozhatott Romain Grosjean a külső íven, bár a hármas kanyarba onnan esélye sem volt befordulni. Grosjean egyébként korábbi elsőkörös produkcióihoz mérten most nagyon ügyesen mozgott, már ekkor látszott, hogy ezen a napon jó formában volt.


Lassan szinte felesleges is leírnunk, annyira természetes, hogy a verseny legjobb rajtját Felipe Massa teljesítette, aki ezúttal ugyan csak egy helyet javított, de lehetett volna belőle kettő is. Az egyetlen akadály előtte a keményebb abroncs volt, amely az első kanyarokban még nem tapadt eléggé. Pechjére ezért az első, szűk szekcióban nem tudott támadni, bár így is szép előzéseket hozott össze. Ricciardót egyből legyorsulta, majd a külső oldalon Grosjean mellett is elment. Ekkor kezdődtek a gondok, ugyanis nem tudott jól kigyorsítani az egyesből, amit Grosjean szemfülesen kihasznált, és a ragadósabb gumikkal a kettesben körbeautózta Felipét. Fernando Alonso is valami hasonlót próbált meg Toro Rossóval szemben, de vesztére ő is csak lassan tudott fordulni ugyanott, így Ricciardo körbeautózta.

A ferrarik mögött Nico Hülkenberg és Jenson Button szintén a keményebb keveréken indult, ezért tőlük nem is várhattuk, hogy fantasztikusat alkossanak. Ennek ellenére Button kifejezetten jól startolt, végig árnyékként követte Alonsót, várva egy esetleges hibára. A hármas kanyarban ő is bepróbálkozott, de a szélesebb íven nem volt esélye. Hülkenberg pedig beragadt a lámpák kialvása után, és csupán az volt a szerencséje, hogy mögötte sem produkáltak egetverő rajtokat. Az első féktávhoz már bátran érkezett, ott gyakorlatilag mindent visszahozott abból, amit addig elvesztett.


Érdekes módon a másik Nico, az ezúttal csak a 11. helyről rajtoló Rosberg sem mutatott semmit a rajtnál, sőt az egyes kanyart borzasztóan elrontotta. Elvileg Hülkenberggel együtt érkezett a féktávra, tehát már előzött egyet, de annyira szűk bejárati ívet választott, hogy nagyon le kellett lassítania. Pont ezért kívülről többen is megtámadták, és egyből vesztett három helyet.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!