Vágólapra másolva!
Vettel egy ellenállhatatlan első körrel tette le a kanadai győzelem alapkövét, miközben csapattársa kiváló rajtjával elzárta az utat Alonso előtt. A két Mercedes ezúttal visszafogott volt, ahogy kezdetben Massa sem tudott élni lehetőségeivel.

A rajtok általában nagyon izgalmasak lennének, de a modernkori F1-ben már nem ezek a verseny legemlékezetesebb pillanatai. Pedig minden adott lenne hozzá, hiszen ott van mindenki egy helyen, viszonylag közel egymáshoz, és egy-két kanyar alatt kellene eldönteniük, hogy ki honnan kezdi meg a futamot. Elvileg sokváltozós a történet, ezért lenne izgalmas, de amióta van ez a gumimizéria, a versenyzők már nem feltétlenül ütik-vágják egymást az első kanyarokban.

A Kanadai Nagydíj rajtjánál senki nem alkotott igazán maradandót Forrás: AFP

Valami ilyesmit láthattunk most Montrealban, amely egyébként régebben nem éppen az átlagos lefolyású rajtjairól volt híres. Rövid íves kigyorsítás, majd gyors egymásutánban két nagyon szűk kanyar jellemzi, vagyis minden adott hozzá, hogy összejöjjön a mezőny, de a srácok megint nagyon vigyáztak egymásra. Nem mintha ez rossz lenne, vagy éppen arra vágynánk, hogy roncsok repkedjenek a védőkorlátnak, de azért manapság jó néhány versenyző mozgásán lehet felfedezni kivárást, óvatoskodást, sőt puhánykodást. Persze vigyáznak a szárnyakra, a gumikra, meg a taktikára, de hol a küzdelem?

Az utóbbi két évben leginkább a két Ferrari okozott egy kis felfordulást, hiszen rendre rosszabb helyről rajtoltak, mint ahová a versenytempójuk alapján sorolni lehetne őket. Michael Schumacher is alkotott egy-két emlékezetes rajtot, és hát ne feledkezzünk meg a romboló Romain Grosjeanról, vagy éppen Pastor Maldonadóról! Schumacher azonban visszavonult, a két ifjú titán megkomolyodott, a két Ferrari pedig már nem annyira rossz az időmérőn. (Na jó, ezúttal Felipe Massa ismét nem csillogott.) Oda a fergeteges rajtok? Reméljük, hogy nem, bár Montrealban ismét csak az átlagot hozták a versenyzők.


Igaz ez Sebastian Vettelre is, aki az utóbbi években, ha az élről rajtolt, általában senkinek nem kegyelmezett. Persze voltak kivételek, de nagy átlagban ilyenkor olyan rajtot fog, és olyan erős első kört megy, hogy az ellenfeleinek eszükbe se jusson küzdeni. Persze ehhez hozzájárul az is, hogy a Red Bull nagyon gyorsan munkára tudja fogni a gumikat, bár ez azért veszélyekkel is járhat. A Mercedesek nem véletlenül nagyon óvatosak az első körökben. Lewis Hamilton meg sem próbálkozott őrült manőverekkel, csak arra figyelt, hogy hozza a taktikában előírtakat. Az már az ő szerencséje, hogy mögötte nem rajtoltak emlékezeteseket, így Valtteri Bottas és Nico Rosberg inkább azzal volt elfoglalva, hogy a helyét védje. Nico kívülről azért rámenősen megcsípte Bottast, de ehhez az is kellett, hogy Mark Webber is lekösse a fiatal finn figyelmét.

Webber nagyszerűen jött el az ötödik helyről, de az első pillanatban munkaköri kötelességből Fernando Alonsóra zárt rá, hogy a spanyolnak ne maradjon helye. Teljesen normális, hogy tőle tartott, hiszen Alonso általában nagyon él az ilyen szituációkban. Ezúttal is jól jött el, de nem volt hová mennie, így nem tudott előrébb lépni, pedig a lendülete meglett volna hozzá. Sőt Webber megcsinálta a helyet Jean-Eric Vergne-nek is: a Toro Rosso az első kanyar előtt kedvezőbb pozícióban volt, mint a Ferrari.


Az már Fernando rutinja, hogy az ügyetlenkedő Bottas mögött mégsem hagyta, hogy az ausztrál megelőzze. Visszatérve Webberre: ő annyira jól rajtolt, hogy hirtelen útban lett neki Bottas is, de mivel először jobbra indult (ott pedig Rosberg miatt nem volt hely), élesen át kellett vágnia a bal oldalra. Ebben a manőverben vesztett egy icipici lendületet, hiszen nem akarta ölben elvinni a Williams-t. Pont ennyi kellett ahhoz, hogy a kettes kanyarban már csak Rosberg mellé forduljon, és a hosszabb, koszosabb úton ne legyen esélye megelőzni a Mercedest. Sőt még Bottasszal szemben is keménykednie kellett, de a finn időben észrevette, hogy nincs ellene esélye.

Alonso itt már simán fordult Vergne elé, akinek ezúttal Adrian Sutillal gyűlt meg a baja. A német nem indult jól, de a Bottas miatt kialakuló szöszmötölésben kiválóan felismerte, hogy befordulhat a Ferrari mögé, így Ricciardo a szélesebb kigyorsításon támadható lesz. A terv nagyszerű volt, de a kigyorsításon a Force India egy hajszálnyit megcsúszott, így a kivitelezése nem sikerült.

Hátrébb Nico Hülkenberg a rajtnál nagyon beragadt, de az egyes kanyar féktávján jól jött vissza, majd Sutil farvizén kiválóan szorította ki a másik Toro Rossót, Daniel Ricciardóét. A tízedik helyről induló Kimi Räikkönent viszont rossz rajtja után Ricciardo azonnal megelőzte, majd Hülkenberg kicsit kiszorította, ezért a kettes kanyarig már Sergio Pérez is elment mellette. Räikkönen szerencséje, hogy Pérez hibázott, így végül csak egy helyet vesztett a rajtnál. A Lotus mozgásán látszott, hogy gumimelegítési problémáik lehetnek, a finn ismételten óvatos volt.

A hátsó régióból még Felipe Massára lehetett számítani, hogy valami emlékezeteset rajtol, de ezúttal a kiváló megmozdulást követően hamar megakadt a forgalomban, a két szűk kanyarban már senkit nem tudott igazán támadni. Paul Di Resta vett még jó rajtot, és a kemény abroncsokon ügyesen helyezkedett az első kanyarban, de a kettesben már neki sem volt helye, a többiektől nem tudott jól kigyorsítani.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!