Vágólapra másolva!
Ha a Pirelli szerződését nem hosszabbítják meg, nem lesz egyszerű megtalálni az utódját. A teszttilalom az egyik akadály.

A gumikkal többek között a DTM-et és az F3 Euroseriest is ellátó Hankook neve már többször felmerült a Forma-1-gyel kapcsolatban, és most, amikor az aktuális beszállító, a Pirelli szerződésének meghosszabbítása egyre esedékesebb, a koreai gyártó újra képbe került. A cégnél azonban azt mondják, nem állnak készen a világbajnoki sorozatra.

"Ez 2014-ben nem csupán a fejlesztéshez rendelkezésre álló idő rövidsége miatt lenne teljesen lehetetlen" - mondta az Autosportnak Michael Eckert, a Hankook DTM-es főmérnöke. "Még ha a Hnakooknak három, négy vagy öt évre is lenne szüksége ahhoz, hogy beszálljon a Forma-1-be, a tesztlehetőségek hiánya megakadályozná ezt."

Eckert hozzátette, hogy a Hankooknak legalább három év kellene az előkészületekhez. "A szabályok változóban vannak: új motorok és kasztnik jönnek, más aerodinamikával…" - emlékeztetett. "A 2014-es gumik méretét még senki nem tudja. Nem száz százalék, hogy maradnak a jelenlegi, 13 collos kerekek. Lehet, hogy 15-ösre vagy 17-esre változik a méret, de még az sem kizárt, hogy öt éven belül 18 collos kerekek lesznek az F1-es autókon."

A Hankook egyébként sem tartja nélkülözhetetlennek az F1-es részvételt a céljai eléréséhez. "Igen, technikai értelemben az F1 a legnagyobb kihívás, csakhogy óriási befektetést követel" - mutatott rá Eckert. "A cégnek minden szempontból fel kell készülnie rá, nemcsak a gumik, hanem a logisztika és az infrastruktúra terén is. A Hankook jelenleg teljes egészében Koreában gyártja a gumikat, és sokat segítene, ha lenne egy olyan európai bázisunk, mint a Pirellinek Törökországban."