Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője az élmezőny többségéhez hasonlóan négyszer cserélt kereket a Spanyol Nagydíjon, a legközelebbi ellenfele a távot három kiállással teljesítő Räikkönen volt, aki 2. helyezésével 4 pontra közelítette meg Vettelt az összetettben. Massa is felállhatott a dobogóra.

Fernando Alonso lehengerlő győzelemmel kezdte meg a felzárkózást hazai versenyén, a Spanyol Nagydíjon, de a zsinórban harmadszor a 2. helyen végző Kimi Räikkönen az, aki már karnyújtásnyira, 4 pontra közelítette meg Sebastian Vettelt az összetettben. A címvédőnek ezúttal be kellett érnie a 4. hellyel, miután a Red Bull aggodalmai beigazolódtak, és az autója a Ferrarinál és a Lotusnál jobban koptatta a gumikat.

Barcelonában, ahol 131 ezer néző követte figyelemmel Alonso diadalmenetét, ismét bebizonyosodott, hogy a rajtpozíciók helyett idén a gumikkal való bánásmód befolyásolja leginkább az eredményt. A Mercedes egyhuzamban harmadszor rajtolhatott a pole pozícióból, de Nico Rosberg a három héttel ezelőtti bahreini futamhoz hasonlóan ismét feltartotta a többieket az első körökben, és csak idő kérdése volt, hogy sorban megelőzzék. Utána a többséggel ellentétben három bokszkiállással teljesítette a távot, és a 6. helyen vergődött el a célig, az utolsó percekben csak nagy erőfeszítések árán tartva maga mögött a frissebb gumikon rohamozó Paul di Restát.

A 2. kockából induló Lewis Hamilton még rosszabbul járt: ő négy kerékcsere után csak 12. lett. Amikor a rádión szóltak neki, hogy kímélje a gumikat, elkeseredetten azzal vágott vissza, hogy "nem tudok ennél is lassabban vezetni." A verseny után sem volt elragadtatva. "Ezt az élményt nem szeretném újra átélni. Megtettem mindent, amit kértek tőlem, mégsem használt. Ahogy elkezdtem keményebben nyomni a gázt, a gumiknak azonnal végük volt" - mondta. "Nico bebizonyította, hogy az autónk nem volt olyan pocsék, de nekem valamiért nem sikerült."

Forrás: AFP
A galériához kattintson!

Alonso láthatóan nem küszködött ilyen nehézségekkel. Szokás szerint agresszíven rajtolt, kihasználva, hogy Hamilton először beszorult Rosberg mögé, aztán Vettellel volt elfoglalva. Először Räikkönent előzte meg, majd kívülről elment Hamilton mellett is. Alonso az első kerékcseréjére egy körrel Rosberg és Vettel előtt kerített sort, amivel sikerült beférkőznie kettejük közé. Három körrel később pedig simán maga mögé utasította a Mercedest is, így már második volt a csak átmenetileg vezető Esteban Gutiérrez mögött. Többé vissza sem nézett. "Még csak öt verseny ment le, és hullámzó volt a teljesítményünk, de tudjuk, hogy a tempónk adott, ezért harcolhatunk a leggyorsabbak ellen. Ha mindent jól csinálunk, esélyesek vagyunk a vb-címre" - mondta Alonso a dobogón, miközben a közönség hangosan tombolt a lelátókon és a célegyenesben. Később kiderült, hogy mázlija volt, mert az utolsó alkalommal defektes hátsó kerékkel állt ki a bokszba.

Räikkönen, mint idén már többször, kihasználta, hogy a Lotus kíméletesen bánik a gumikkal, de a három kiállásos taktika ismét csak a 2. helyre jogosította fel. "Nem zavar, hogy csak második lettem - az a dolgom, hogy minél jobb versenyt fussak. A lehetőségeinkből kell kihoznunk a maximumot" - mutatott rá. A Lotus a Ferrarival szemben elvesztette a 2. helyet a konstruktőri összetettben, mert Räikkönen csapattársa, Romain Grosjean törött bal hátsó futóművel feladta a versenyt.

Forrás: AFP/Lluis Gene
A galériához kattintson!

Felipe Massa a tavalyi Brazil Nagydíj óta először felkapaszkodott a dobogóra, pedig 3 rajthelyes büntetése miatt a 9. kockából kellett nekivágnia a távnak. "Az időmérő után kicsit csalódott voltam, de a verseny jól alakult számomra, nagyon agresszíven taktikáztunk" - mutatott rá. "A gumikat viszont kicsit nehezen tudtam kímélni." Versenymérnöke, Rob Smedley szerint Massa akár Räikkönent is befoghatta volna, ha jobban boldogul a kemény keverékű Pirellikkel.

Vettel Kína után másodszor volt kénytelen beérni a 4. hellyel. A verseny elején még Alonso nyomában maradt, ellenfelét követve gyorsan megelőzve Rosberget, de utána hamar kiderült a Red Bull számára, hogy nem tarthatja a lépést a Ferrarival, ezért kármentő üzemmódba kapcsolt, és végül 38 másodperces hátrányban ért célba. Később azt állította, túl későn látták be, hogy a három kiállás kevés lesz, s mire négyre váltottak, a stratégiájuk elromlott. "Jobban kellene kímélnünk a gumikat. Az autónk elég gyors, hogy bárkivel felvegyük a versenyt, de a teljes távon ilyen gumikkal ez nem elég" - mutatott rá Vettel. Csapattársa, Mark Webber tőle is 11 másodperccel lemaradt.

A McLaren mindkét autójával pontot szerzett. Jenson Button háromszor, míg Sergio Pérez négyszer cserélt kereket, de az utolsó körökben csak tizedek választották el őket, ezért az istállótól rászóltak a mexikóira, hogy "ne erőltesse túl a gumikat" csapattársa támadása közben. "Nagyon küszködtem. A rajtom is rosszul sikerült, aztán valamiért szörnyen lassan épült fel a tapadás, úgyhogy az első kör végére csak 17. voltam. Ez sokkolt" - panaszkodott Button. "Monacóban további újításokat kapunk, azok remélhetőleg segíteni fognak."

A Pirelli a verseny után elismerte, hogy a kemény és a közepes gumik sem voltak teljesen alkalmasak a barcelonai pályára. "Két-három kerékcserére törekszünk. Ma túl sokra volt szükség. Rosszul döntöttünk, túl agresszívak voltunk. Módosításokat fogunk végezni, valószínűleg Silverstone-tól" - mondta a cég programját irányító Paul Hembery. A Red Bull főnöke, Christian Horner megjegyezte, hogy "sem a sportnak, sem a közönségnek nem jó, ha a versenyzőkre rá kell szólni, nehogy túl keményen nyomják a gázt, mert spórolniuk kell a gumikkal."

A Spanyol Nagydíjat csak hárman adták fel. Giedo van der Garde Caterhamjéről leesett és elgurult az egyik kerék, míg Jean-Eric Vergne azután kényszerült végleg a garázsba, hogy Nico Hülkenberget a bokszban rosszkor engedték ki, és hátulról megtorpedózta Toro Rossóját.

A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_5_8.html

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!