Vágólapra másolva!
Japán hírforrások szerint hamarosan, akár már ezen a héten hivatalossá válhat, hogy a McLaren 2015-től a Honda motorjait fogja használni. A turbókorszakra több csapat is motorszállítót válthat, a Renault által kért árat például állítólag sokallják néhányan.

Hónapok óta tartja magát a pletyka, hogy a McLaren nem hosszabbítja meg a 2014-ben lejáró szerződését a Mercedesszel, és a következő évtől újra a Honda lesz a motorszállítója. A csapat sikeres múltra tekinthet vissza a japán vállalattal, 1988 és 1992 között a nyolcvan közös versenyükből negyvennégyet megnyertek, és az utolsó év kivételével mindegyik szezonban megszerezték az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet.

A McLaren részéről többször cáfolták a tervet, azonban annak ellenére, hogy Martin Whitmarsh csapatfőnök ezt nem volt hajlandó megerősíteni, kiderült, hogy az április végi határidőig nem jelezték a Mercedesnek: 2014 után is a partnereik akarnak maradni. Az együttműködésük 1995 óta tart, de a kapcsolat lazulására utal többek között az, hogy a Mercedes néhány éve az összes McLarenben birtokolt részvényét eladta. A McLaren váltásában az is szerepet játszhat, hogy évi 17-19 millió euró helyett ingyen juthatna hozzá a turbómotorokhoz, mivel lényegében a Honda gyári csapata lenne.

Forrás: AFP

A McLaren és a Honda előző együttműködése sikeres volt, Ayrton Senna mindhárom vb-címét ezalatt nyerte

Az egyik vezető japán üzleti lap, a Nikkei információi szerint a Honda hamarosan bejelenti, hogy hat év kihagyás után 2015-ben visszatér a Forma-1-be, míg egy másik forrás úgy tudja, erre akár már ezen a héten sor kerülhet.

Előfordulhat, hogy a japán gyártó iránt más csapatok is érdeklődni fognak: az Auto Motor und Sport szerint a Renault ügyfelei közül többen sokallják az évi 20-23 millió eurós árat, így a Lotus sem ragaszkodik feltétlenül jelenlegi beszállítójának megtartásához, a Williams pedig állítólag azt fontolgatja, hogy már jövőre Mercedes erőforrásokra cseréli a Renault-kat.

Bernie Ecclestone is figyelmeztette a Renault-t, hogy célszerű lenne lejjebb vinnie az árait. "A valóság talán erre fogja kényszeríteni őket. Akinek nincs pénze, az nem tud fizetni, és ha senki sem tud fizetni, a Renault-nak sem lesz pénze" - idézte a Forma-1 nagyurát az Auto Motor und Sport.