Vágólapra másolva!
Miután a legtöbben négy kiállással teljesítették a Spanyol Nagydíjat, a Pirelli elismerte, hogy változtatnia kell a gumikon. Silverstone-ra megteszik.

Úgy tűnik, a Spanyol Nagydíj fordulópontot hozott a gyorsan elhasználódó gumik év eleje óta tartó szappanoperájában, miután ugyanis a távot teljesítő 19 versenyzőből 13 legalább négyszer járt a bokszban, és összesen 79 bokszkiállást bonyolítottak le, a Pirellinél is elismerték, hogy eljött a változások ideje.

"Az a célunk, hogy minden versenyen két-három kerékcsere legyen, ezért egyértelmű, hogy a négy túl sok: erre eddig valójában csak egyszer volt példa, még a sportban töltött első szezonunk során, Törökországban" - mondta a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery a barcelonai verseny után. "Emiatt Silverstone-tól változtatni fogunk a gumikon, hogy közelebb maradjunk a célunkhoz, és minél hamarabb megoldjuk a felmerülő problémákat."

Igaz, Hembery megjegyezte azt is, hogy a Circuit de Catalunya sajátosságai súlyosbították a helyzetet. "A Spanyol Nagydíjon ismét a stratégia került előtérbe, mert ez a pálya szokás szerint sokat követelt a gumiktól" - magyarázta. "Ezért láthattunk ennyire durva kopást, aminek a szezon fennmaradó részében máshol nem szabadna előfordulnia."

A Pirelli már Barcelonára is módosított a kemény keverékű gumiján, igaz, csak kis mértékben: az üzemi hőmérsékleti tartományát lejjebb szorították a korábbi változathoz képest, hogy az év első, melegebb éghajlatú helyszíneken rendezett versenyei után jobban passzoljon a hátralévő, hűvösebb futamokhoz.

Forrás: AFP

A gumikkal nyíltan elégedetlen Red Bull eddig hiába igyekezett kiharcolni, hogy jelentősebben módosítsák az abroncsokat. A címvédő istállónál úgy érzik, az ő autójuk a leggyorsabb, a Pirellik gyors kopása miatt azonban nem tudják kiaknázni a tempóját. "Mindenki számára azonosak a feltételek, de mindannyian tudjuk, hogy milyen kényesek a gumik" - mondta a csapat főnöke, Christian Horner. "Sem a sportnak, sem a közönségnek nem jó, ha a versenyzőkre rá kell szólni, nehogy túl keményen nyomják a gázt, mert spórolniuk kell a gumikkal."

A Red Bullhoz hasonló cipőben jár a Mercedes is, amely az elmúlt három időmérőn legyőzhetetlen volt, ám a gyors gumikopás miatt a versenyeken hamar hátraesett. Ezzel szemben a Lotus és a Ferrari sokkal kíméletesebben bánik az abroncsokkal, ezért éppen a hosszú etapokon erősebb.

A korábbi versenyző, Gerhard Berger ugyanakkor óva intett az elhamarkodott reakcióktól. "Ki kell várnunk, hogy mi történik a gumikkal" - vélte. "Szerintem túl sokat beszélünk róluk, és kezd kritikussá válni a helyzet, pedig izgalmas világbajnoki küzdelem kezd kibontakozni a szemünk előtt."

A kopás mellett fejtörést okoznak a Pirellinek a gyakori defektek is: az utóbbi két nagydíjhétvégén összesen ötször fordult elő, hogy egy gumiról levált a teljes futófelület. Bár Hembery azt mondta, ezeket a hibákat mind mechanikai behatás idézte elő, és csak az idei abroncsok újfajta szerkezete miatt voltak ennyire látványosak, szombaton elismerte, hogy ezek is változtatásokat tehetnek szükségessé.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!