Vágólapra másolva!
A honlapjukon megjelentetett glosszában a címvédő csapat rossz memóriáján élcelődnek, és nem értik, miért kellene szégyellniük magukat, amiért Barcelonában négy kerékcserével arattak győzelmet.

A Lotus után a Ferrari is nyíltan megkérdőjelezte, hogy szükség van a Pirelli által a Spanyol Nagydíj után bejelentett változtatásokra, szelektív memóriával vádolva meg az új gumikért régóta lobbizó Red Bullt.

A Pirelli a gumik futófelületének feltűnően gyakori leválásán túl azért döntött a módosítások mellett, mert a versenyzők többségének Barcelonában négy kerékcserére volt szüksége a táv teljesítéséhez, pedig az eredeti cél az volt, hogy két-három kiállásos futamok legyenek.

Közéjük tartozott a győztes Fernando Alonso is, és Suttogó című, rendszertelenül jelentkező glossza-rovatában a Ferrari azt írta: "Úgy tűnik, mintha szinte szégyellnünk kellene magunkat a stratégia miatt, amely - ahogy egyébként általában is -, azt a célt szolgálta, hogy kihozzuk a maximumot a rendelkezésünkre álló eszközökből. Ráadásul mégis miért kellene szégyenkeznünk, amikor már péntektől kezdve az összes szimulációnk ezt mutatta a legjobbnak, és a többiek csak a verseny közben bánták meg, hogy más utat választottak?"

A címvédő Sebastian Vettel eredetileg háromkiállásos taktikával vágott neki a Spanyol Nagydíjnak, és csak menet közben váltott négyre. A Suttogó azonban emlékeztetett rá, hogy két évvel ezelőtt a német is négy kerékcserével nyert ugyanezen a pályán.

Forrás: Ferrari

"Nehéz idők ezek a feledékeny emberek számára" - gúnyolódott. "Talán azért szólalnak meg a kelleténél hamarabb, elfeledve a nem is annyira régen történt eseményeket, mert manapság túl sok információt kell feldolgozniuk. Vagy az is lehet, hogy a memóriát vezérlő agysejtjeik szelektíven működnek, aszerint, hogy éppen milyen eredményt értek el a pályán."

"Nagy kár, hogy ugyanezek az áldott emberek hallgattak két évvel ezelőtt, amikor ugyanitt, a Circuit de Catalunyán, valamint Isztambulban az összesen hat dobogós helyezettből öt szintén annyi kerékcserével jutott el a célig, mint Alonso és (Felipe) Massa a múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon."

A Ferrari megjegyezte azt is, hogy már 2004-ben volt példa négy bokszkiállásra, amikor Michael Schumacher ilyen taktikával nyerte meg a Francia Nagydíjat, akkor éppen a még renault-s Alonsót utasítva maga mögé. "Jól emlékszünk rá, hogy azon a napon ránk és a gumiszállítónkra is záporoztak a dicséretek, amiért így tudtuk kihozni az autónkból a maximumot" - írta a Suttogó.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!