Vágólapra másolva!
Rengeteg előzés, koccanás és incidens tette izgalmassá a Bahreini Nagydíjat, Sebastian Vettel azonban az agresszív első néhány kör után zavartalanul menetelt idei második győzelme felé. A dobogóra ugyanúgy a Lotus párosa állhatott fel mellé, mint tavaly, míg Alonsót DRS-hiba hátráltatta.

Sebastian Vettel idei második győzelmét aratta a Bahreini Nagydíjon, akkora fölénnyel uralva a pályát, hogy teljesen kimaradt a mögötte zajló, egyébként fordulatos küzdelemből. Mellé a tavalyihoz hasonlóan Lotus párosa, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean állhatott fel a dobogóra, köszönhetően annak, hogy a finn csak kétszer cserélt kereket, míg a többség háromszor járt a bokszban, sőt többen négyszer is. Fernando Alonso Ferrariján kétszer is beragadt a DRS, ezért ő végül csak a 8. helyen ért célba.

Vettel a verseny elején alapozta meg a sikerét. Bár a rajtnál a pole-ból induló Nico Rosberggel kakaskodva vesztett egy helyet Alonsóhoz képest, még az 1. körben sikerült meglepnie a spanyolt egy agresszív manőverrel, így újra az eredeti pozíciójában találta magát. Két körrel később a Mercedesen is sikerült áthámoznia magát, és onnantól kezdve stabilan húzott el a többiektől. Az előnye a verseny egy szakaszában csaknem fél perc volt az üldözőivel szemben, és olyan hatékonyan menedzselte a gumikopást, hogy a Red Bull a tervezettnél későbbre halaszthatta a kerékcseréit.

Forrás: AFP
A galériához kattintson!

Néhány körrel a leintés előtt még megfutotta a leggyorsabb kört is. "Tudtam, hogy a rajt után létfontosságú lesz azonnal pozíciókat szerezni, aztán vigyázni a gumikra" - mondta. "Ma hihetetlen volt a tempónk, erre nem számítottunk. Kézben tudtuk tartani az irányítást. Csak az előnyömet tartottam, de maradt annyi a gumijaimban, hogy még a végén is nyomhattam a gázt." Vettel immár 10 ponttal vezet az összetettben Räikkönen előtt, a Red Bull másik versenyzője, Mark Webber azonban egy újabb nehéz vasárnap délutánon van túl, mert az autója megsérülhetett, amikor a bokszból kihajtva összeütközött Rosberggel, így csak a 7. helyen ért célba. Az incidensért ráadásul később megrovásban részesítették a sportfelügyelők.

//videa.hu/player?v=uhjsDfJdCfCshUIw


A Lotus ismét kihasználta, hogy az autója a többiekénél kevésbé nyúzza a gumikat. Räikkönen a 9. helyről rajtolt, és sokáig nem is jutott előrébb, ám később, ahogy a többiek kiálltak előle a bokszba, egyre feljebb kapaszkodott a tabellán. "Az első egy-két köröm nem sikerült túl jól, de az első kerékcserém után gyorsabb lettem" - mondta a finn. Csapattársa a 11. helyről, a kemény keverékű Pirelliken vágott neki a távnak, és ez a húzás bevált: noha a többséghez hasonlóan háromszor cserélt kereket, a hajrában a közepes gumikkal Webbert és Paul di Restát is megelőzte. "Az első három versenyen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk, de nem voltunk olyan erősek, mint szerettük volna" - ismerte el a Bahreinben új kasztnival versenyző Grosjean, aki legutóbb a tavalyi Magyar Nagydíjon állhatott fel a dobogóra. "Azóta sokat dolgoztunk az autón, és ma mindent jól csináltunk."

Di Resta most először jutott volna fel a pódiumra, de elismerte, hogy a bokszstratégiája miatt - Räikkönenhez hasonlóan ő is csak kétszer cserélt kereket, és az utolsó etapja hosszú, 22 körös volt - eleve sebezhető volt a futam végén, ezért nem csalódott.

Lewis Hamilton a gyenge kezdet után az 5. helyre hozta be a Mercedest. Érdekes módon a második etapra is a mumusnak tartott közepes gumikat kapta meg, és utólag úgy tűnik, ez hibás választás volt, hiszen később, amikor végre a közepes keverékre váltott, megtáltosodott. "Nagyon boldog vagyok, mert a versenyem eleje rosszul alakult. Jól akartam rajtolni, ehhez képest borzasztóan sikerült" - mondta a Webbert az utolsó körben megelőző brit. "A második kiállás után sokkal jobban ment az autóm, úgyhogy valaminek történnie kellett vele. Hálás vagyok ezért az eredményért." A pole-ból rajtoló Rosberg viszont végül négyszer járt a bokszban, és csak 9. lett egy olyan verseny után, amelyen, mint fogalmazott, "folyamatosan egyre hátrébb zuhant."

Az utolsó körben elment Webber Red Bullja mellett Sergio Pérez is, akinek a csapattársával, Jenson Buttonnal folytatott, többmenetes párharca a Bahreini Nagydíj egyik legizgalmasabb mellékszála volt. Button a 26. körben megelőzte Pérezt, aki azonban ezt nem hagyta annyiban, és azonnal visszatámadott. Négy körrel később hátulról neki is koccant a másik McLarennek, amitől letört egy darab az első szárnyából, majd egy újabb kísérlet közben Button leszorította őt a pálya mellé. A mexikói - akire éppen a héten szóltak rá a csapatától, hogy lehetne rámenősebb - végül csak a 46. körben utasította maga mögé Buttont, helyzetbe hozva ezzel Alonsót is.

//videa.hu/player?v=uhAsoisbanRmgcFC


A brit nem volt elragadtatva. "Az ember nem várja a csapattársától, hogy 300 km/ó fölötti tempónál ilyet csinál vele. És nem hiszem, hogy egyedül én érzek így" - jegyezte meg, Pérez azonban azzal vágott vissza neki, hogy "szerintem ugyanolyan agresszív volt velem, mint én vele. Valószínűleg túlságosan is." A McLarent irányító Martin Whitmarsh úgy érezte, a versenyzőit ki kell békíteni. "Le fogunk ülni beszélgetni velük. Már meg is mondtam Checónak, hogy az egyik manővere túlment a határon" - árulta el. "A többi szórakoztató volt. Nem akartam elvenni a kedvüket a harctól. Igaz, hogy ezzel időt vesztettek, de mi hagyjuk egymással küzdeni a versenyzőinket."

Végül Buttonnak is négyszer kellett kereket cserélnie, ám így sem tudta maga mögött tartani Alonsót. A spanyol versenye már a 8. körben kisiklott, amikor a nyitott állásban beragadt a hátsó szárnya. Bár ekkor még nem vesztett ezzel túl sokat, mert úgyis közelgett az első kerékcsere ideje, miután a Ferrari szerelői a bokszban visszanyomták a helyére a terelőlapot, a következő körben újra előjött a probléma, ezért Alonso azonnal egy második kiállásra kényszerült. A továbbiakban nélkülöznie kellett a DRS-t, és be kellett érnie a 8. hellyel. "Négy verseny alatt kétszer ért balszerencse" - utalt csalódottan a malajziai rajtbalesetére. "De másokat is utol fog érni, és akkor majd mi csapunk le a lehetőségre."

Alonso hátránya a világbajnoki összetettben máris 30 pontra nőtt Vettelhez képest. A Ferrari másik versenyzője, Felipe Massa azonban még rosszabul járt: az első szárnya már a rajtnál megsérült, aztán kétszer kapott defektet. Az első alkalommal aggasztó módon ugyanúgy a futófelület vált le az egyik gumijáról, mint Hamiltonéról szombat délelőtt, és a pontszerző helyektől távol, tizenötödikként vergődött el a célig.

A hátsó fertályban a Caterham ezúttal gyorsabbnak bizonyult a Marussiánál, sőt Charles Picet a sauberes Esteban Gutiérrez előtt intették le.

A versenyről élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Kövessen minket a Facebookon is!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_4_8.html