Vágólapra másolva!
Räikkönen és Rosberg is rosszul indult a 2013-as Kínai Nagydíj rajtjánál, így a két Ferrarinak ölébe hullott a dobogós pozíció. Button kis szerencsével négy helyet is javíthatott volna, ami a páros sorból,  kemény gumikon szenzációs lett volna.

Bár a kameraképeken úgy tűnhetett, hogy Kimi Räikkönen látványos beragadása, valamint a két Ferrari előretörése volt a legnagyobb durranás a Kínai Nagydíj rajtjánál, valójában csak a nyolcadik helyről startoló Jenson Button alkotott maradandót Sanghajban, majd gyorsan törölte is az érdemeit. A McLaren világbajnoka volt az egyetlen az első tízből, aki egy páros rajtkockából indulva előzni tudott, a többiek előtte rendre megcsúsztak. Button teljesítményét az is kiemeli, hogy nem a lágy keverékkel rajtolt, tehát elvileg rosszabb tapadású gumikkal lepte volna meg a többieket. Parádésan indult, nagyon jó ütemben beugrott a rosszul rajtoló Romain Grosjean és Daniel Ricciardo közé, aztán mégsem sikerült neki a bravúr. Ennek két oka van. Először a vergődő Kimi Räikkönen árnyékából középre húzódó Nico Rosberg tartott be Buttonnak, és emiatt egy pillanatra el kellett emelnie a gázt. Majd az egyes kanyarban többre tartotta az autója épségét a pozíciószerzésnél, így nem csupán a helyzeti előnyét vesztette el, hanem még össze is zárt előtte a Grosjean-Ricciardo páros. Álomrajtnak indult, de pozíciótartás lett belőle.

Miközben a srácok a negyedik helytől hátrafelé küzdöttek, elöl meglehetősen unalmasan telt a rajt utáni pár másodperc. Az első három sorból nagyjából azonos tempóban jöttek el a páratlan rajtkockákból induló versenyzők, így Lewis Hamilton nyugodtan fordulhatott be az egyes kanyarba. Egy pillanatig sem volt kétséges, hogy Fernando Alonso befér a második helyre, mint ahogy Felipe Massa is simán hozta harmadik pozíciót. Nagyon jól jött nekik Räikkönen beragadása. Pedig a finn jó ütemben indult, de egyből az első pillanatban kipörögtek a kerekei, nem találta a tapadást, aminek, mint kiderült, egy hibás beállítás volt az oka. Miután összeszedte az autóját, Räikkönen ügyesen a belső ívet védte, így aki kívülről támadta, annak sokkal hosszabb utat kellett megtennie a kettes kanyarig. Gyakorlatilag ennek a momentumnak köszönhette a finn, hogy nem vesztett több pozíciót, de természetesen Nico Rosberg szintén felejthető rajtja sem jött rosszul neki.

Forrás: AFP

Ha Button nem tudott volna olyan álomszerűen elindulni, akkor valószínűleg sosem tituláltuk volna lassúnak Rosberg elindulását, hiszen a páros oszlopból senki sem villogott igazán. Nico ráadásul kicsit meg is tudta szorongatni Kimit, de már nem volt átütő erő a támadásában. Inkább azzal volt elfoglalva, Grosjean és Ricciardo ellen védekezzen. Egy év távlatából már kicsit meglepő, hogy az újoncként még nagyon romboló Grosjean nem mutatott semmit, bár a rosszul tapadó oldalról nem is volt sok esélye rá. Daniel Ricciardo egy kivételes rajttal a jobban tapadó sorból akár Räikkönent is veszélyeztethette volna, de kicsit elidegeskedte a dolgot, és örülhetett, hogy egyáltalán megtartotta helyét.

Sebastian Vettel sem a szokásos rajtját hozta ezen a versenyen, a keményebb keverékkel csak átlagosan indult, így maximum a kicsit tapadást vesztő Nico Hülkenberggel csatázhatott az egyes kanyarig. A háromszoros világbajnok utána már igyekezett jól helyezkedni, de a mozgásán inkább az látszott, hogy a taktika az első, nem akar ütközést kockáztatni.


A kínai pálya első szektora igencsak trükkös, a rajttól az első féktávig alaposan fel lehet gyorsulni, ráadásul az egyes kanyar fokozatosan szűkül. Az egyes-kettes kombinációban rengeteg lehetőség van a helyezkedésre, ezért elég nagy volt rá az esély, hogy baleset történik. Ennek ellenére, vagy éppen ezért, ismét nagyon vigyáztak egymásra a srácok, hiszen valószínűleg sejtették, hogy nem itt fog eldőlni a verseny sorsa. A gumik kopása körül kialakuló bizonytalanság sosem tesz jót az éles rajtoknak, ez ezúttal is beigazolódott. Szerencsére a verseny kárpótolhatott minket a kissé steril startért.


Ezekkel izgalmasabb a Forma-1: válogatásunk a legjobb F1-es mobilapplikációkból

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!