Vágólapra másolva!
Rosberg megtartotta helyét, Vettel és Alonso oda-vissza ültették be egymást a hintába. A nagy nevek meglepően gyámoltalanok voltak a szahíri verseny rajtjánál, Pérez viszont már ekkor elkezdte hódító hadjáratát.

Bár ezúttal a rajt is izgalmas volt, a Forma-1 ismét bebizonyította, hogy a verseny során csak egy számít: ki tud jobban vigyázni az abroncsaira. Nico Rosberg hiába tudott az élen maradni az első körben, később úgy eltűnt a mezőnyben, mint a szürke (Merci) szamár a ködben. Vele ellentétben a két Lotus pedig még azt is megtehette, hogy nagyon bealudjon a rajtnál. Ha röviden mégis összegezni kellene a 2013-as Bahreini Nagydíj első pillanatait, akkor csak annyit lehetne mondani, hogy ez volt a pillanatnyi kihagyások rajtja. Érthetetlen módon a nagy nevek blokkoltak le, vagy voltak bátortalanok, miközben Sergio Pérez már ekkor elkezdte a vadászatot.

Sebastian Vetteltől az utóbbi időben már megszokhattuk, hogy ritkán hibázik, de most pár pillanatra mégis bizonytalan volt. Meglepően jól jött el a pálya koszosabb oldaláról, Rosberg azonban ügyesen zárta előtte a jobb oldalt, így Sebnek elvileg kívülről kellett volna próbálkoznia. A háromszoros világbajnok valamiért kivárt ezzel, így kívül meghagyta a helyet Fernando Alonsónak. A spanyol gyakorlatilag a rajttól végigkövette Vettelt, csak a megfelelő lehetőséget várta, hogy hol bújhat be tisztán melléje. Amikor a Red Bull üdvöskéje ott hagyta számára a felgumizott féktávot tisztán, Fernando köszönte szépen, és egy nagyon merészet fékezett. Meglepő, de ezzel nem vállalt túl nagy kockáztatott, hiszen ha mégis túlcsúszik, akkor sem fut bele Rosbergbe, maximum szélesen fordul el az egyes kanyarban, így túl szűk lesz neki a kettes.

Forrás: AFP

Ez részben be is jött, de Alonso végig ott volt Vettel orrkúpja előtt, így a német nem kockáztathatta, hogy összemenjenek. A következő egyenesben viszont már Vettel volt támadó helyzetben, amit Alonso szépen le is védekezett, szűkebb ívről fordulv be a pálya talán legnehezebb kanyarjába, a négyesbe. Úgy tűnt, a spanyolnak ezzel meg is van a második hely, ám érthetetlen módon megtorpant a kigyorsításon, amit ezúttal Vettel használt ki kíméletlenül. Valószínűleg még a KERS-t is rányomta, mert olyan lendülettel esett be a következő kanyarkombinációba, hogy alig tudott befordulni. Seb gyönyörűen reagálta le a spanyol megingását, ez a verseny talán legszebb előzése volt.

Korábbi kiváló elsőkörös teljesítményei alapján elvileg Felipe Massának is illett volna beszállnia a Vettel-Alonso csatába, de az eltérő taktika miatt kemény keveréken rajtoló brazil most nem nagyon tudott ficánkolni. Eleve nem jól indult, ezért már a kezdeti pillanatoktól ott volt mellette Paul di Resta. Az egyes kanyar féktávján Massa is hezitált, a skót tehát köszönte szépen, otthagyta. Ekkor megérkezett a másik Force India, a Massa mögül rajtoló Adrian Sutil is. A brazil biztosra vehette, hogy a következő egyenesben meg fogja támadni, így a négyes kanyar előtt görcsösen a belső ívet próbálta védeni. Sutil ezután kint maradt a felgumizott féktávon, és megpróbált befordulni Massa mellé. Mindketten kötötték az ebet a karóhoz, minimálisan összeértek, de a lehető legrosszabb ütemben: a Ferrari szárnya kivágta a Force India jobb első abroncsát. Egyszerű versenybaleset volt, Sutil azonban kemény árat fizetett érte, és a Ferrari légterelője is megsérült.

//videa.hu/player?v=tcXS5aeYUhSGYcP5


Meglepő módon Massa ezzel a teljesítménnyel sem fér be az élboly legbizonytalanabb versenyzőjének kevéssé megtisztelő címéért folytatott harcba, hiszen ebben a kategóriában Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is meggyőzőbb alakítást nyújtott nála. A finn kiválóan indult, Webbert egyből legyűrte, sőt az egyenes végén még arra is volt esélye, hogy Sutilt megtámadja. A Force India nagyvonalúan kihúzódott előle, tárt kapukat hagyva, de Räikkönen nem élt a lehetőséggel: meglepően hosszú féktávot vett. Nem tudta eldönteni, hogy be merje-e tenni az autója orrát a Force India mellé, vagy ne. Míg ezen elmélkedett, Webber az egyes kanyarban egyszerűen körbeautózta őt, amiért jár neki egy sisakemelés. Räikkönen ettől tutira felébredt.

Pedig Webber eredetileg nem startolt jól, olyannyira nem, hogy a három hellyel hátrébbról kiválóan rajtoló Jenson Button végig maga előtt tolta őt az egyes kanyarig. Buttonnak csak nem volt szerencséje, mert a Lotus miatt nem volt helye Webbert támadni.

A legrosszabb rajt viszont biztosan Lewis Hamiltoné volt, aki a pálya tiszta oldaláról csapnivalóan indult. Button egyből elment mellette, majd Hamilton behúzott a pálya közepére, és nem csinált semmit, mintha kiveszett volna belőle a harci vágy. Megpróbálhatta volna kifékezni Buttont, de ott is inkább spórolósra vette a figurát, és még a belső ívet sem védte. Így aztán a Button árnyékában szintén kiválóan rajtoló Sergio Pérez megérkezett, és szűken befékezte magát Lewis mellé.

//videa.hu/player?v=zVUityXlULhBxahf


Pérez bátorságából ezúttal Massa, Räikkönen és Hamilton is meríthetett volna, hiszen a mexikói kemény keveréken indult a pálya koszos oldaláról, az első körben mégis négy pozíciót tudott javítani. Persze ebben már benne van a küzdelemből kieső Sutil is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Kövessen minket a Facebookon is!