Vágólapra másolva!
Nem számított ilyen hamar ilyen jó teljesítményre a Mercedestől, és a látszólagos fölénye ellenére nehéznek érezte a pole pozíció megszerzését a Kínai Nagydíjra. A beállításai egy részét átadta Nico Rosbergnek, aki hátrányból indult az időmérőn.

A Mercedes Kínában egy éve pole pozíciót és győzelmet szerzett - ezek nem mellesleg az elsők voltak a csapat modernköri történelmében -, és ezen a hétvégén közelebb kerültek az újabb duplázáshoz Lewis Hamilton első rajtkockája révén. A brit versenyző ellentmondást nem tűrően kaparintotta meg a pole pozíciót, az időmérő mindhárom felvonásában ő futotta meg a legjobb köridőt, a döntő menetben 277 ezredmásodpercet verve a 2. helyezett Kimi Räikkönenre.

"Muszáj volt kikapcsolnom a rádiót azután, hogy a mérnököm közölte velem a pole pozíciót, mert annyira izgatott lettem!" - mesélte boldogan Hamilton. "A Q1-ben és a Q2-ben pompásan ment az autóm, de fejben óriási kihívást jelentett, hogy az időmérő legvégén tökéletesen összerakjam azt az egyetlen kört."

A Mercedesnek idén nem elsődleges célja a bajnoki cím, már azzal is megelégednek, ha rendszeresen harcolhatnak a dobogós helyezésekért és a győzelmekért. Ennek fényében Hamiltont még inkább meglepte az időmérős siker. "Egyikünk sem számított ilyen szintű teljesítményre a szezon ezen szakaszában, ez igazi bónusz."

Forrás: Mercedes

A tavalyi sanghaji győztes, Nico Rosberg felkészülése kicsit döcögős volt, mivel az utolsó edzésen elromlott az autójában a hidraulika. (De nem a FRIC néven ismert speciális futómű hibásodott meg). A német elmondta, hogy az időveszteség negatívan befolyásolta a teljesítményét.

"Ez természetesen kicsit hatással volt rám, mivel nem tette lehetővé, hogy délelőtt gyakoroljam az időmérőt. Erre időnként szükség van a beállítások tökéletesítése miatt" - mondta. "Az időmérőn ezért kicsit lemaradásban voltam."

A megfelelő autóbeállítás megtalálásában az is segítséget nyújtott neki, hogy részben Hamiltonét használta mankónak. Még így is jó esélye nyílt a 2. rajthely megszerzésére, de az utolsó kanyart szélesre vette, s csak negyedik lett. "Olyan volt, mintha már vége lett volna a körnek, és semmi sem romolhat el... De nem fejeztem be rendesen" - magyarázta a hibáját. "Ezzel talán egy tizedmásodpercet, valamint pár pozíciót buktam." Rosberg és a 2. helyen végző Räikkönen között pont egy tizedmásodperces különbség volt.

A Mercedesnél dicsérték a csapat teljesítményét, de Toto Wolff sportigazgató higgadtságra intett. "Nem szállunk el magunktól az eredmény miatt, mivel olyan versenyre számítunk, amelyet a különböző gumistratégiák fognak eldönteni. Némelyik vetélytársunk úgy döntött, hogy az elsődleges (keményebb) gumikon áll fel a rajtrácsra, hogy megnyújtsa az első etapját, ellentétben velünk és a Q3-ban szereplő mezőny többségével, akik a lágy gumikat választották" - mondta.