Vágólapra másolva!
A Ferrari végig magabiztosan kézben tartotta az irányítást, míg a csak kétszer kereket cserélő Vettel az utolsó pillanatban majdnem feltornázta magát a dobogóra, ahova azonban helyette végül Räikkönen és Hamilton állhatott fel. A versenyen rengeteg incidens történt, még Räikkönent és Vettelt is vizsgálták, mert a gyanú szerint a tilalom ellenére használták a DRS-t, de végül senki nem kapott büntetést emiatt.

Fernando Alonso a 3. helyről rajtolva könnyedén, az irányítást a kezéből egy pillanatra sem kiengedve aratta idei első győzelmét a Kínai Nagydíjon, malajziai kiesése ellenére máris visszatornázva magát harmadiknak az egyéni összetettben, alig 9 ponttal a címvédő Sebastian Vettel mögé. A dobogóra még Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton állhatott fel, de csak két tizedmásodpercen múlt, hogy az alternatív taktikával próbálkozó Vettel a Mercedes mögött haladt át a célvonalon, miután a 9. helyről vágott neki a fordulatos versenynek.

Alonso már a rajtnál megelőzte a beragadó Räikkönent, aztán az 5. körben csapattársával, Felipe Massával tandemben elment az addig vezető Hamilton mellett is, akinek az autója a várakozásoknak megfelelően hamarabb elhasználta a lágy gumikat, mint a Ferrarik. A spanyol ezután csak a három bokszkiállás idejére, átmenetileg vesztette el az 1. helyet. A mumusnak számító lágy keveréktől már a 6. körben megszabadult, ezután a 10. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást, de remekül helyezkedett a forgalomban, így a 21. körben már vissza is vette a vezetést.

A Ferrari főnöke, Stefano Domenicali azt mondta, nem lepődött meg azon, hogy a csapatnak ma ekkora előnye volt. "Nem akadt semmilyen problémánk, és a gumik sem koptak annyira, mint vártuk - ez nagyszerű érzés" - tette hozzá Alonso, aki pályafutásának 31. győzelmével utolérte Nigel Mansellt, így az örökranglistán már a 4. helyet foglalja el. "A két idei futamon, amit be tudtunk fejezni, szereztünk egy győzelmet és egy 2. helyet, úgyhogy jól kezdtük a 2013-as szezont. Nagyon optimisták vagyunk a jövővel kapcsolatban."

Forrás: AFP
A futam képeiért kattintson a fotóra!

A verseny elején Massa is közvetlen közelről üldözte Alonsót, de csak nála egy körrel később tudta lecserélni a lágy gumikat, aztán beszorult a forgalomba, ezért végül 40 másodperces hátránnyal csupán hatodikként ért célba. "A közepes gumikat nem tudtam használni, borzasztóan szemcsésedtek. Körről körre romlott a helyzet" - panaszkodott. A Ferrari a konstruktőrök között így is 5 pontra közelítette meg a Red Bullt.

Räikkönen Lotusa a startnál beragadt, amivel visszaesett a 4. helyre, jó taktikája révén azonban később Massát és Hamiltont is megelőzte. Pedig az utolsó 40 kört törött orrkúppal kellett teljesítenie, mert Sergio Pérez nem hagyott neki helyet az egyik kanyar külső ívén, és ő hátulról érkezve már nem tudta elkerülni a koccanást.

Miután a lágy gumikon küszködött, Hamilton a közepes keveréken tartani tudta a lépést Räikkönennel, sőt mivel a finnhez képest 3 körrel későbbre halasztotta az utolsó kerékcseréjét, a verseny végén újra megszorongathatta a Lotust. Ám az utolsó körökben védekezésre kényszerült Vettellel szemben, és egy hajszálon múlt, hogy zsinórban másodszor is felállhatott a dobogóra. "A verseny közepén sok gumitörmelék ragadt az első szárnyára, amitől alulkormányzottság lépett fel" - mondta róla a Mercedes főnöke, Ross Brawn. "Később leestek onnan, és ettől helyreállt a balansz."

Vettelnek a rajtnál még nem sikerült előrelépnie a 9. helyről, ahová szombaton kvalifikálta magát, de utána ügyesen kihasználta, hogy ő is egyike volt annak a hét versenyzőnek, aki a közepes gumikon rajtolt. Bár ugyanúgy háromszor cserélt kereket, mint a két McLarent leszámítva mindenki, a lágy keveréket az utolsó etapra tartogatta, ezért a futam végén rohamot indíthatott a dobogósok ellen.

Mindössze 4 kör alatt 11 másodpercet dolgozott le Hamiltonhoz képest. "A csapattól szóltak, hogy nagy a lemaradásom, de azt is mondták, hogy mögöttem szintén nagy rés van, ezért támadhatok" - mesélte. "A friss gumikon jó volt a tempóm, és ha van még néhány kanyar a versenyből, megpróbálkozhattam volna valamivel."

Forrás: AFP
A futam képeiért kattintson!

A másik Red Bullt vezető Mark Webber ugyanakkor egy borzasztó hétvégére tette fel a koronát, amikor az autójáról egy rossz kerékanya miatt leesett a jobb hátsó kerék, a pályán átgurulva alig kerülve el Nico Hülkenberg Sauberjét. Szombati büntetése után Webber a bokszból vágott neki a távnak, és már az első kör végén lecserélte a lágy Pirelliket, és eleinte úgy tűnt, ez a taktika beválik. A 15. körben már 11. volt, ám egy előzési kísérlet közben összeütközött Jean-Eric Vergne-nyel, s mivel megsérült az autója, ki kellett állnia a bokszba - ekkor rontották el a kerékcseréjét. Úgy érezte, Vergne volt a hibás. "Messziről próbáltam előzni, de tudta, hogy ott vagyok" - vélte. "Úgy tűnt, mintha elengedne, aztán mégis befordult a kanyar csúcspontja felé. Kár." A sportfelügyelők azonban nem értettek egyet vele, és három rajthelyes büntetést szabtak ki rá, amit a következő versenyen kell letöltenie. Webbernek már három forduló után is csak feleannyi, 26 pontja van, mint Vettelnek.

Jenson Button két kiállással teljesítette a távot, s ezzel három helyet javított a rajtpozícióján, de nem volt maradéktalanul elégedett, miután az első kerékcseréjét megelőzően néhány körig vezetett is. "Nem védekezhettünk a többiek ellen, ami bosszantó volt, így nem volt túl izgalmas versenyezni" - utalt arra, hogy kímélnie kellett a gumikat. "De muszáj volt ezt az utat választanunk, és legalább szereztünk tíz pontot. Az 5. hely elég jó, hiszen legyőztünk egy Ferrarit és egy Lotust." Pérezt csak a 11. helyen intették le.


Daniel Ricciardo viszont a 7. helyre hozta be a Toro Rossót, eddigi legjobb F1-es eredményét könyvelve el, 8 másodperccel megelőzve Paul di Restát. A Force India másik versenyzője, Adrian Sutil azonban törött hátsó szárnnyal végezte, miután Esteban Gutiérrez hátulról megtorpedózta őt egy féktávon. "Nem mértem fel jól a sebességemet a szélárnyékban, és a tapadást is rosszul ítéltem meg a kisebb leszorítóerővel" - ismerte el Gutiérrez. "Nem volt hová mennem, elnézést kell kérnem Adriantől." A mexikóit az akciója miatt 5 rajthelyes büntetéssel sújtották a következő, bahreini futamra.

Az utolsó pontokat Romain Grosjean és Nico Hülkenberg vághatta zsebre. A német néhány körön át még az élen is állt, de hiába rajtolt a közepes Pirelliken, nem vált be számára, hogy az utolsó helyett a harmadik etapra tartogatta a lágy keveréket, így csak a 10. helyen ért célba.

Nyolc versenyzőt - köztük Räikkönent és Vettelt - is vizsgálták a sportfelügyelők, a gyanú szerint ugyanis tilalom ellenére használták a DRS-t, végül azonban senkit nem büntettek meg emiatt, a végeredmény így nem változott.

A futamról élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

Ezekkel izgalmasabb a Forma-1: válogatásunk a legjobb F1-es mobilapplikációkból

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_3_8.html