Vágólapra másolva!
Paul Hembery szerint egyelőre nem bizonyosodott be, hogy a versenyzőknek túl óvatosan kell vezetniük. Azt állítja, a csapatok többsége elégedett az új abroncsokkal.

A tavalyi idényhez hasonlóan idén is beszédtémát szolgáltatnak a Pirelli gumijai az első futamok után. Míg 2012-ben szinte képtelenség volt megállapítani az erősorrendet a kiszámíthatatlanul viselkedő abroncsok miatt, idén az okozza a legfőbb problémát, hogy az intenzív gumikopás miatt a versenyzőknek fokozott óvatosságra kell törekedniük, ha el akarnak jutni a tervezett etapok végéig. A gyorsan elhasználódó Pirellik így sokak szerint - a gumigyártó szándékaival ellentétben - nem izgalmasabbá, hanem unalmasabbá teszik a nagydíjak záró szakaszát, hiszen a versenyzők nem hajthatnak keményen a jobb helyezésekért.

A Malajziai Nagydíj után a Red Bull és a Mercedes is elárulta, nagyrészt a túlzott mértékű gumikopás miatt döntöttek úgy, hogy megakadályozzák a versenyzőik istállón belüli párharcát. A Red Bull Sebastian Vettelt, a Mercedes Nico Rosberget utasította arra, hogy kímélje az autóját, és a verseny végéig maradjon a csapattársa mögött. Paul Hembery azonban úgy gondolja, pont a csapatutasítások miatt kevésbé egyértelmű, mekkora szerepe volt a gumiknak a futam végi óvatoskodásban.

"Azt hiszem, elégedettek lehetünk" - nyilatkozta a Pirelli sportigazgatója az abroncsok eddigi szerepléséről. "Egyértelmű, hogy a két élen álló csapatnál gondok voltak a versenyzők között - ez megfoszthatott minket egy érdekesnek ígérkező finálétól."

Hembery elárulta, négy futam elteltével, a Bahreini Nagydíj után fogják felülvizsgálni, hogy két autó közvetlen csatája valóban túlzottan igénybe veszi-e a gumikat. Szerinte még korai lenne a Pirellire fogni a csapatok óvatos hozzáállását, a legtöbb istállótól ráadásul pozitív visszajelzéseket kaptak az első két verseny után, a Red Bull kritikái kivételt jelentenek.

"Ha az egész paddocknak ugyanaz lenne a véleménye, kicsit más lenne a helyzet" - mondta Hembery. "Akkor valóban tennünk kellene valamit, változtatnánk a munkánkon. Ők azonban egy sajátos problémával küszködnek. Megpróbáljuk kitalálni, mi okozza a nehézségeiket, mert nem arról van szó, amit ők állítanak. A problémájuk ennél mélyebben gyökerezik, ezt próbáljuk most kideríteni."

"Úgy gondoljuk, már tudjuk, mi okoz nekik gondot. Mégsem tehetünk semmi olyat, amivel egy csapatnak kedveznénk, hiszen akkor az egész paddock felháborodna" - tette hozzá.