Vágólapra másolva!
A Red Bullnál az Ausztrál Nagydíj után azt sugalmazták, hogy Webber autójában a rajt előtt a McLaren által szállított ECU hibájából adta meg magát a KERS, de ez tévedésnek bizonyult.

Mark Webber öt helyet vesztett az idénynyitó Ausztrál Nagydíj rajtjánál, ám utóbb kiderült, hogy ez nem kizárólag az ő hibája volt: a felvezető körben ugyanis az autójában elromlott a telemetria és a KERS.

A Red Bullnál arra gyanakodtak, hogy a gondot a minden csapat számára a McLaren Electronic Systems (MES) által szállított egységes vezérlő-elektronika, az ECU okozta. A csapatfőnök, Christian Horner a verseny utáni hivatalos nyilatkozatában meg is jegyezte, hogy "Mark szépen magára talált a nehéz rajt és az ECU miatt kialakult KERS-probléma után."

Az ECU-ra már a téli teszteken is sok panasz érkezett a csapatoktól, a MES ugyanis erre az évre lecserélte a modult, és az új egységgel kezdetben rendszeresen gondok voltak. Ezt nem tagadták a McLarennél sem, de most azt állították, az utólagos vizsgálat bebizonyította, hogy Melbourne-ben nem az ECU romlott el Webber autójában, hanem a Red Bull garázsában követtek el valamilyen hibát.

"Mark Webber autójának telemetriájával a garázsban akadt gond a felvezető kör alatt. Az ECU jól működött" - mondta az Autosportnak Peter van Manen, a MES ügyvezető igazgatója. "Sajnáljuk, hogy Mark akadályozva volt a versenyre való felkészülésben, és tovább fogunk dolgozni a csapattal azon, hogy többé ne fordulhasson elő ilyesmi."

A McLarent irányító Martin Whitmarsh elismerte, hogy az új ECU kezdetben nem működött tökéletesen. "Nem akarok mentegetőzni az elektronikánk miatt, de hozzá kell tennem, hogy ha valaki ilyen részegységek beszállítására vállalkozik, mindenki azt várja tőle, hogy a terméke tökéletes lesz" - mondta.

"Ez egy teljesen új ECU, teljesen új szoftverrel, és valószínűleg mindannyian hozzászoktunk, hogy jól működik, mert korábban semmilyen baj nem volt vele."