Vágólapra másolva!
Az idei F1-es gumikkal elégedetlen Red Bull azt akarja, hogy a Pirelli változtasson a keverékeken, de a gyártónál úgy gondolják, semmi szükség arra, hogy egyetlen csapat kritikái miatt ezt megtegyék. A Lotus szerint egyértelműen a Red Bull felelős a gondjaiért.

Idén sem könnyítik meg a Forma-1-es csapatok feladatát a Pirelli gumijai, melyek általában nem sokáig bírják az igénybevételt. A várakozásoknak megfelelően sokszor kellett cserélni őket az eddigi futamokon, az Ausztrál Nagydíjon összesen 53, a Malajziai Nagydíjon 73 alkalommal jártak a bokszban az autók, egy-egy versenyző pedig jellemzően háromszor-négyszer állt ki kerékcserére.

A Red Bull versenyzői Malajziában a pénteki edzésnap után kiakadtak az abroncsok rövid élettartama miatt, míg újabban úgy hírlik, hogy a csapat megpróbálja rávenni a Pirellit, hogy változtasson a gumik összetételén. "Komoly tárgyalásokat folytattunk velük" - mondta Helmut Marko, a csapat tanácsadója a német Sky csatornának. "Úgy gondolom, felismerték a problémát, és azt az ígéretet kaptuk, hogy legkésőbb a Bahreini Nagydíjig megváltoznak a keverékek." A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff hasonlóra számított a német SID hírügynökségnek nyilatkozva.

Az olasz vállalat azonban nem készül erre, mivel kivételnek érzi a Red Bull akadékoskodását. "Ez tulajdonképpen csak egyetlen kritika volt" - mondta Paul Hembery az Autosportnak. "Mások is odajöttek már hozzánk, és nem tudták, hogy (a Red Bull) miről beszél."

"Lehet, hogy változtatást akarnak (a Red Bullnál), de biztos vagyok benne, hogy más csapatok meg mást szeretnének." A Pirelli sportigazgatója ugyanakkor nem tagadta, mérlegelik, hogy módosítsanak-e a keverékeken, de még nem döntöttek.

Forrás: Red Bull

A Lotus főnöke, Eric Boullier a hétvégén egyértelműen kifejtette, hogy véleménye szerint a Red Bull csak magát okolhatja a gumikhoz kötődő problémákért.

"Nem értem, hogy miért elégedetlenek" - közölte az Autosporttal. "Az autójukat az aerodinamikára alapozva tervezték. Éppen ezért szenvedhetnek ilyenkor, amikor a gumik kezdenek egyre fontosabb tényezőkké válni az autók viselkedésében és teljesítményében."

"Gyorsak egy körön, de utána kínlódnak a gumikopás miatt, részben az autójuk tervezési módjából eredően."

Megerősítette, hogy a mezőnyben egyáltalán nincs általános panaszkodás a Pirellire. "Néhány csapat elégedett a helyzettel, néhány nem. Az pedig világos, hogy az elégedett csapatok nem fognak lobbizni az elégedetlenekért" - mondta. "A gumik mindenkinek egyformák, szóval nincs gond velük. A csapatokon múlik, hogy alkalmazkodjanak az előírásokhoz."