Vágólapra másolva!
A MES már 2014-es szoftverrel töltötte fel az összes csapat által használt, egységes motorvezérlést, amely azonban Barcelonában folyton bedöglött.

Mivel annak idején megnyerte az FIA tenderét, 2008 óta az összes csapat számára a McLaren Electronic Systems (MES) szállítja az egységes, kötelezően használt motorvezérlő elektronikát, az ECU-t. Általában nem is szokott gond lenni vele, a héten zajló barcelonai teszten viszont rendszeresen elromlott, akadályozva több istálló felkészülését.

Kedden a Lotusnál panaszkodtak arra, hogy nem működött az autójukban a telemetria, majd a Williams volt kénytelen vakon, adatok nélkül tesztelni. "Nem tudtunk kommunikálni az autónkkal" - erősítette meg Dickie Stanford, az istálló menedzsere. A leghangosabban a Red Bull nyilvánította ki a nemtetszését a fennakadások miatt, elismerve, hogy nehezen viselték a problémákat. "Nem hiszem, hogy egyedül voltunk ezzel" - tette hozzá a csapat főmérnöke, Andy Damerum. A helyzet annyira rossz volt, hogy az Auto Motor und Sport "az autósport sötét középkorához" hasonlította.

A gondokat az okozta, hogy a MES idén az új, TAG-320 típusjelű egységre cserélte az eddig használt TAG-310B-t, és a turbómotorok érkezésének előkészítése érdekében már a 2014-es szoftver prototípusát töltötte rá. Az FIA a német lapnak azzal indokolta ezt, hogy így "egy évünk lesz kiküszöbölni az esetleges gyenge pontokat."

Forrás: MES
Az új TAG-320 vezérli az telemetriát is

Mivel azonban az egyébként 1,35 kg tömegű, alumíniumházas vezérlőegység a hét elején szinte alig működött, a MES kénytelen volt a 2012-es szoftvert visszatelepíteni a csapatok által használt ECU-re, és azóta is többször adott ki frissítést hozzá. "Minden nap kaptunk egy új verziót" - árulta el a Ferrari motorprogramját irányító Luca Marmorini. "De biztosak vagyunk benne, hogy Melbourne-ben már minden tökéletesen fog működni."