Vágólapra másolva!
Nem akarta, hogy az autója teljesen összetörjön. Az első két tesztnap nehézségei ellenére sem keseredett el, de azt mondja, a McLarenhez képest azonnal érezhető a Mercedes technikai hátránya.

A Mercedes számára katasztrofálisan indult a 2013-as előszezon: az első tesztnapon Nico Rosberg egy elektromos probléma miatt csak 11 kört tehetett meg, míg a másodikon Lewis Hamiltont 15 kör után kényszerítette végleg a garázsba egy fékhiba. Ráadásul Hamilton alatt menet közben döglött be a hátsó fék, ezért a jerezi hátsó egyenes végén a gumifalba csapódott az autójával.

Később azt mondta, szándékosan törekedett frontális ütközésre. "Ha elfordítottam volna a kormányt, az autó egész oldala összetörik" - utalt arra, hogy a tesztelés korai fázisában a csapatoknak általában még nincs elég pótalkatrészük. "Amikor ráléptem a fékre, egy pillanatra fogott, de aztán hirtelen beesett a pedál. Nem működött tovább, ezért fel kellett készülnöm a becsapódásra... Kicsit beütöttem a lábaimat."

A kérdésre, hogy volt-e valami pozitívuma a balesetnek, Hamilton fanyar mosollyal azt felelte: "Igen. Élek..." A Mercedes W04 első vezetőszárnya így is összetört, és a csapat aznap már nem tudta folytatni a tesztelést, mert a hátsó fékekhez tartozó hidraulikavezetékeket teljesen újra kellett szerelni. Hamilton ugyanakkor azt mondta, a tesztelés korai fázisában normális, hogy felmerülnek technikai problémák.

"A srácok a garázsban azon vannak, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő" - mondta az Autosportnak. "Odahaza, a főhadiszálláson is olyan keményen dolgoznak, amennyire csak lehet, és örülök, hogy ez az incidens nem az utolsó teszten, Barcelonában történt. Na, az tényleg ciki lenne."

Forrás: Mercedes
Forrás: Mercedes

Rosberg a Mercedesszel Jerezben

"Most még van időnk orvosolni a problémákat. Ha még lennie kell többnek is, remélem, hogy holnap meg holnapután jönnek elő, és később sima napjaink lesznek."

Hamilton - aki szerdán délelőtti, 1:19.519-es időeredményével is a 6. helyen zárta a napot - alapvetően elégedett volt az új Mercedesszel, de elismerte, hogy korábbi autójához, a McLarenhez képest azonnal felfedezte a hiányosságait. "Szerintem az alapok jók, ezzel tudunk majd dolgozni. Azt a köridőt könnyedén értem el, simán lehettem volna gyorsabb is. Ettől függetlenül próbálom ösztökélni az aerodinamikai mérnököket, mert mindenképpen nagyobb leszorítóerőre van szükségem" - mondta.

"A McLaren után, amely a tavalyi szezon végére nagyon ütőképes lett, és hihetetlen leszorítóerőt állított elő, érezhető a különbség. De a helyzet messze nem annyira rossz, mint lehetne."

Hamilton csapattársa, Nico Rosberg szerint a Mercedesnek idén még nem kell világbajnoki babérokra törnie, azt azonban nem engedheti meg magának, hogy a biztató évkezdet után újra tévútra kerüljön. "Már az is előrelépés lenne, ha a szezon során végig fejlődnénk, és aratnánk egy-két győzelmet" - mondta. "Az a lényeg, hogy haladjunk. Muszáj előrelépnünk, hogy idén már úgy érezzük, oké, legalább jó úton vagyunk afelé, hogy mi legyünk a legjobbak."

A télen a Mercedes GP menedzsmentjét is átszervezték: a sportigazgató, Norbert Haug távozott, a helyére Toto Wolffot szerződtették a Williamstől, és Niki Lauda is csatlakozott a vezérkarhoz.