Vágólapra másolva!
Adrian Newey közölte, a tervezettnél később fejezik be a 2013-as autó megépítését, mert az idei modell fejlesztési munkálata sok erőforrást lekötött. A csapat technikai igazgatója azonban nem érzi súlyos problémának a csúszást.

Mivel a Red Bull és Sebastian Vettel egészen az idényzáró versenyig késhegyre menő csatát vívott a bajnoki címért a ferraris Fernando Alonsóval, Adrian Newey és kollégái kénytelenek voltak az utóbbi hónapokban is sok energiát szánni az RB8 fejlesztésére, méghozzá a következő évi RB9 rovására.

Christian Horner csapatfőnök a Red Bull televíziós műsorában, a Servus TV-ben elismerte, az új autó építésével csúszásban vannak, amit Adrian Newey technikai igazgató is megerősített. "Később készülünk el, mint szeretnénk" - mondta az El Mundo Deportivónak. "Az utolsó pillanatig az RB8 fejlesztésére kellett összpontosítanunk, hogy megvédjük mindkét bajnoki címünket." Az elismert szakember ugyanakkor megemlítette, "ez nem súlyos probléma, mert az RB9 az RB8 továbbfejlesztése lesz".

Forrás: Red Bull

A Red Bull nyögvenyelősen kezdte 2012-t, nyoma sem volt a tavalyi erőfölényüknek, és Vettel csak a szezon második felében tudta átvenni a vezetést a bajnoki tabellán. Newey élete egyik legnehezebbjének nevezte az idényt.

"2010-ben nagyon jó, gyors volt az autónk, de nem teljesen megbízható. A tavalyi jó is volt és megbízható is. Idén néha nagyon gyors és megbízható volt az autó, azonban nem mindig értettük a viselkedését, ami kezdetben bosszantó volt" - nyilatkozta. "A legnagyobb változást az jelentette, hogy a két éven át fejlesztett kipufogónkat betiltották, és mindent újra a nulláról kellett kezdenünk."

A csapat végül 460 pontot összeszedve Vettel egyéni bajnoki elsősége mellé a konstruktőri bajnoki címet is begyűjtötte.