Vágólapra másolva!
Paul Hembery úgy véli, az újabb építésű pályák aszfaltja sokkal "elnézőbb" a gumikkal, a Pirellik hosszabb élettartama pedig unalmas versenyekhez vezetne.

A múlt heti Indiai Nagydíjon az idén megszokottnál jóval kevesebb előzést láthatott a közönség, a mezőny nagy része ráadásul azonos taktikával, egy kerékcserével teljesítette a versenyt. Míg a McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint a DRS-zóna nem működött az indiai pályán, mások a szokásosnál tartósabb Pirelli gumikra fogták az izgalmak hiányát. Az olasz gumigyártó sportigazgatója, Paul Hembery azonban más elmélettel állt elő: ő úgy véli, a modern pályákon használt aszfaltban kell keresni a hibát.

"A rajongók egy részének tetszett a verseny, de a nagy többségük azt hangoztatta, hogy ha nem vigyázunk, unalmas versenyek következhetnek" - nyilatkozta az Indiai Nagydíjat követő kritikákról. "Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt, és azt hiszem, a húszfutamos bajnokságban ez nagyjából sikerült is."

"Az idény végéhez közeledve azok az új pályák kerülnek sorra, amelyek nem terhelik annyira a gumikat" - folytatta Hembery, aki szerint Abu-Dzabiban is hasonló futamra lehet számítani. "Ha a malajziai pálya aszfaltját áthelyeznénk ide, a Yas Marinában látható vonalvezetésre, teljesen máshogy nézne ki a verseny. Az itteni aszfalt viszont nagyon elnéző a gumikkal szemben."

A sportigazgató maga is meglepődött azon, hogy a szabadedzéseken milyen tartósnak bizonyultak az Abu-Dzabiban bevetett közepes és lágy abroncsok. "A két keverék között körülbelül fél másodperc a különbség, és különösen hosszú az élettartamuk" - mondta. "A gumikopás mértéke nem volt jelentős, ez pedig kicsit meglepett minket, hiszen a meleg miatt az ellenkezőjére számítottunk."

"Valószínűleg itt is az történt, mint az előző néhány versenyen: a csapatok és a versenyzők rájöttek, mit kell tenniük, ha meg akarják előzni a túlzott gumikopást, és várhatóan az egykiállásos taktikát választják majd."