Vágólapra másolva!
Bár a pole-t megszerző Hamilton szerint manapság már nem is létezik esős beállítás, célzott rá, hogy a McLaren inkább az időmérőre optimalizálta az autóját. Button nem akar asszisztálni csapattársa minél szebb búcsújához.

Lewis Hamilton jó úton halad afelé, hogy tökéletes stílusban búcsúzzon a McLarentől: a pénteki két szabadedzés után az időmérőt is megnyerte. A rendkívül szoros edzésen 55 ezreddel tudta megelőzni csapattársát, Jenson Buttont, megszerezve idei hetedik pole pozícióját.

Az egész hétvégén felfokozott érzelmi állapotban vezető Hamilton az időmérő után nem győzte megköszönni csapatának a nagyszerű autót, azonban hozzátette, hogy még korántsem lehetnek biztosak a győzelemben. A vasárnapi futam alakulásába ugyanis nagy valószínűséggel az eső is beleszólhat. "Azt hiszem, holnap trükkös időjárási körülmények között versenyzünk majd, így pedig leginkább a lottózáshoz fog hasonlítani a futam" - nyilatkozta.

Az előrejelzések ellenére a McLaren ugyanúgy készült az időmérőre, mint bármelyik másik nagydíjon. "Manapság már nem nagyon létezik esős beállítás" - magyarázta. "A száraz és vizes pályán használt beállítások nagyon hasonlóak, talán a hasmagasságot leszámítva. Úgy hangoltuk be az autót, hogy az időmérőn legyen esélyünk, hiszen nem tudhatjuk, mi történik a versenyen. Arra kell majd figyelnünk, hogy rendesen felmelegítsük a gumikat, és megpróbáljuk kikerülni a nagyobb tócsákat."

Forrás: McLaren

Hamilton bízik benne, hogy a McLaren vasárnap kettős győzelmet arathat, ez legutóbb a 2010-es Kanadai Nagydíjon sikerült nekik. Button is hasonló eredményben reménykedik, csak fordított felállásban - azt állítja, a versenyen nem fogja figyelembe venni, hogy Hamilton győzelemmel szeretne búcsúzni a csapattól.

"Mindketten nyerni akarunk. Már egyikünk sem lehet világbajnok, tehát mindketten harcolni fogunk a futamgyőzelemért" - jelentette ki. "Lewis számára nyilvánvalóan nagyon fontos ez a hétvége, hiszen elhagyja az istállót, de én is azért nyerni jöttem ide."

"A csapat számára nagyszerű eredmény, hogy mindketten az első rajtsorból indulunk, ráadásul ez nagyon szoros küzdelem volt - csak fél tizeddel maradtam le a pole-ról. A baj csak az, hogy az első sorból rajtolva általában nyugodt, száraz versenyben reménykedünk, de itt megtréfálhat minket az időjárás."

A McLaren egyébként fennállása során 62. alkalommal kvalifikálta mindkét autóját az első rajtsorba, ezzel már ők vezetik ezt a statisztikát a Ferrari előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!