Vágólapra másolva!
Egy nappal a vitatott felvételek közlése után szakértőkre hivatkozva már az egyik olasz lap is elismerte, hogy az RB8 orrának mozgása nem feltétlenül rendellenes.

Két olasz lap, az Autosprint és a Tuttosport csütörtökön, néhány animált kép és videofelvétel alapján újabb bizonyítékot vélt felfedezni a Red Bull első szárnyának és orrkúpjának hajlékonyságára. Sebastian Vettel első bokszkiállásának visszajátszásából úgy tűnt, az RB8 orrkúpja meglepően rugalmas, a német Auto Motor und Sport azonban egy nappal később azt írta: "Megmutattuk a technikai szakértőinknek a képeket, és egyetértés volt közöttük abban, hogy téves riasztás történt."

Amint a német lap hozzátette, a kötelező töréstesztek által támasztott követelmények miatt normális, hogy az autók orrkúpja valamivel puhább, mint a többi részük. Egy olasz újság, a Gazzetta dello Sport is arról számolt be, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) semmi gyanúsat nem talál a felvételekben. "A Párizsból érkező hírek szerint a szóban forgó részeknek nincs strukturális szerepük, ezért alá sem kell vetni őket a merevségi próbáknak" - írták.

"Az FIA arról tájékoztatott minket, hogy az orrnak kifejezetten puhának is kell lennie, különben súlyos következményekkel járna, ha egy oldalütközés során egy másik autónak csapódna."

Hasonló okokra hivatkozva részben visszakozott az ügy új fejezetét elindító Autosprint is. "Konzultáltunk más csapatok mérnökeivel, és megerősíthetjük, hogy az orrkúp esetében megengedhető bizonyos mértékű deformáció" - ismerte el a lap. "Ettől függetlenül lehetséges, sőt valószínű, hogy a Red Bull a többieknél merészebb volt a szabályértelmezés során, hiszen az a gyűrődési zóna tartja az első vezetőszárnyat, így elérhető vele, hogy a szárny közelebb kerüljön az aszfalthoz."

"A rivális mérnökök egy része meg van győződve róla, hogy így is történik."

A Red Bull első szárnyának hajlékonysága legalább két éve állandó téma a Forma-1-ben. Az FIA emiatt időről időre szigorította a merevségi teszteket, de a csapat nem akadt fenn egyiken sem.