Vágólapra másolva!
A Japán Nagydíj végén nem akart felesleges kockázatokat vállalni, de annyira élvezte a vezetést, hogy nem bírt magával, és mégiscsak megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

Sebastian Vettel a Japán Nagydíjon nem tudta türtőztetni magát: bár addigra húsz másodperccel vezetett Felipe Massa előtt, a pálya mindhárom szektorában abszolút legjobb részidőt elérve megfutotta a verseny leggyorsabb körét, amikor már csak 2 kör volt hátra. Pedig a Red Bull rádión még figyelmeztette is, hogy ne vállaljon felesleges kockázatokat.

"Nem akartam elveszíteni a koncentrációt a végén. Természetesen sejtettem, hogy talán nem a legokosabb, amire készülök, és nem akartam hülyeséget csinálni, de az ember az élete során ritkán kap ilyen autót, amelyről úgy érzi, hogy ennyire kézben tartja vele az irányítást, s amelynek ilyen fantasztikus balansza van" - mondta. "Egyszerűen tökéletesen elégedett voltam a viselkedésével. Ezért voltam képes jó köridőkre a verseny vége felé is."

Harmadik győzelmével Vettel utolérte a listán Fernando Alonsót és Lewis Hamiltont, de idén ő lett az első, aki közvetlenül egymás után két futamot is meg tudott nyerni. Ezzel öt fordulóval a szezon vége előtt 4 pontra közelítette meg a tabellavezető, már a rajtnál kieső Alonsót, nagy lépést téve zsinórban harmadik vb-címe felé. Ráadásul 24. győzelmével beállította a legendás Juan-Manuel Fangio eredményét.

"Nagyon boldog vagyok, a srácok rendkívül keményen igyekeztek, s bár itt nem kaptunk semmilyen komoly fejlesztést, valahogy minden összejött" - lelkendezett. "A balansz tökéletes volt, ma ez jelentette a különbséget."

Forrás: Red Bull

"Kár azért, ami Alonsóval történt, mert ilyesmit másoknak sem kívánunk. Legközelebb velünk is megeshet ugyanez. Idén már láthattuk, hogy mennyire hullámzóan alakul a szezon, ezért egyik pillanatról a másikra bármi megtörténhet."

Mark Webber számára balszerencsésen kezdődött a Japán Nagydíj, hiszen Romain Grosjean rögtön a rajtnál kiforgatta őt a második kanyarban, ezért azonnal ki kellett állnia a bokszba. Noha visszaesett a legutolsó helyre, a fennmaradó 52 körben csak egyszer cserélt újra kereket, így sikerült feltornáznia magát a pontszerzők közé, a világbajnoki reményei azonban végképp elszálltak.

"Tovább igyekeztem, nem adtam fel, és sikerült is kihoznom valamit a versenyből" - mondta az ausztrál. "Nyolc másodperccel végezni az 5. helyezettől azok után, hogy eleinte utolsó voltam - ráadásul a Safety Car lement a pályáról, mielőtt utolérhettem volna a mezőny végét -, nem rossz eredmény. Koreában visszatérek."

A Red Bull újabb 5 ponttal növelte az előnyét a McLaren előtt a konstruktőri összetettben, melyet magabiztosan ural.