Vágólapra másolva!
Bár nyilvánosan tagadták, most burkoltan elismerték, hogy az idei abroncsok működési tartománya túl szűk. Jövőre a keverékeket és a szerkezeteket is áttervezik.

A csapatok idén sokat panaszkodtak rá, hogy a Pirelli új gumijai túl szűk, csak kb. 5 fokos hőmérsékleti tartományban működnek jól, ezért szinte lehetetlen folyamatosan megfelelően használni őket, ami lutrivá silányítja a versenyzést. Az olasz cég a nyilvánosság előtt végig cáfolta ezt, most azonban burkoltan elismerte, hogy a gumik nem viselkednek tökéletesen, hiszen bejelentette: jövőre módosítja az összeset.

"Meglehetősen biztos vagyok benne, hogy mindegyik keveréken változtatni fogunk. Talán egyedül az intermediate marad ugyanilyen" - mondta a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery Szuzukában. "Megpróbáljuk megkönnyíteni kissé a csapatok dolgát a szélesebb üzemi tartománnyal, de ettől függetlenül azért lesznek rámenősen tervezett keverékeink is."

"Ahogy látható volt, idén átlagosan egy kerékcserével kevesebbre volt szükség a versenyeken, mint tavaly. Ha ez a trend folytatódna, jövőre szinte mindig egyetlen bokszkiállással lehetne teljesíteni a távot. Ezért muszáj lesz tennünk valamit azért, hogy továbbra is valamilyen extra kihívás elé állítsuk a csapatokat."

Hembery hozzátette, hogy a Pirelli várhatóan nem csupán a gumik keverékén, hanem a szerkezetükön is módosítani fog, amitől megváltoznak a deformációs jellemzőik, s így az autók aerodinamikájára gyakorolt hatásuk is.

Forrás: Pirelli

"A gumik profilját és szerkezetét is felülvizsgáljuk, ami megnehezítheti a csapatok dolgát, mert az autók aerodinamikai teljesítményét is jelentősen befolyásolja" - erősítette meg. "Szeretnénk változtatni a gumik dinamikai tulajdonságain. Külön foglalkoztunk azzal, hogy jobban viselkedjenek abban a fázisban, amikor az autók közvetlenül a fékezés után gyorsulni kezdenek, mert ezt már korábban megtettük volna, ha van rá elég időnk."

Hembery nem hiszi, hogy a mezőny a következő szezon elején is úgy össze fog keveredni, mint idén, amikor az első hét versenyt hét különböző versenyző nyerte meg. A csapatok "jobban fogják érteni az autójukat illetve a gumik és az autójuk kölcsönhatását" - vélte. "Legutóbb a gumik és az autókra vonatkozó szabályok egyszerre változtak meg, ami mindenkit komoly kihívás elé állított."

"Jövőre már jobban fogják tudni, hogyan kell beállítaniuk az autójukat a gumikhoz. A gumik viselkedését viszont újra meg kell majd tanulniuk."