Vágólapra másolva!
Reakciók az Indiai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel(1.): "A pole pozíció a legjobb, ahonnan az ember indulhat, szóval elégedett vagyok vele. Jól sikerült az időmérő edzés, és a hétvége eddigi része, nem volt gond az autóval. Az első próbálkozásom a Q3-ban nem volt valami fényes, egy kicsit túl mohón fékeztem a 4-es kanyarban, az második etapom azonban jó sikerült, és elég volt a pole pozícióhoz. A McLaren, a Ferrari és a Lotus is versenyképesnek tűnik a futamra, szóval meglátjuk, mit hoz a holnap - keményen fogják nyomni a gázt."

Mark Webber (2.): "Remekül sikerült számunkra a mai nap. Hatalmas erőfeszítést tettünk, hogy összerakjunk egy remek autót, amivel megszerezhetjük a lehető legjobb rajtpozíciókat. Nagyon, nagyon szoros volt Seb és köztem, mindkettőnknek igazából csak egy köre volt a Q3-ban: Seb elkövetett egy hibát az első körében, én pedig nem tudtam kellően felkészíteni a gumikat a második etapomra, de hát megesik az ilyesmi. Holnap jó versenyre számíthatunk, szerintem szorosabb lesz a többiekkel, de elég kell legyen a tempónk. Ez a pálya kihívást jelent a gyors sikánokkal, nagyon pontosnak kell lennünk a kanyarbejáratoknál."

McLaren

Lewis Hamilton(3.): "Nagyon elégedett vagyok, hogy a holnapi versenyt a második sorból kezdhetem. Ez az egyik legjobb pálya, azok közül, amelyeken versenyzünk. Komolyan gondolom, hogy a harmadik hely megadja a lehetőséget arra, hogy holnap a győzelemért harcolhassunk. Ha tökéletes is lett volna a kvalifikációs köröm, szerintem akkor is csak egy tizedet találhattam volna még. Feltételezem, hogy mindent kihoztam az autóból, különösen az utolsó körömben a Q3-ban, amelyben a középső és az utolsó szektor különösen erős volt. Úgy érzem, a rajtnál sokkal kevesebb veszítenivalóm lesz, mint az előlem induló Sebastian Vettelnek, ezért biztosan nyomni fogom a gázt kissé. Seb jobban aggódhat, mint én, ha meg tudom előzni a két Red Bullt, akkor örömmel szereznék egy győzelmet a Vodafone McLaren Mercedesnek. Megvan a versenytempónk ahhoz, hogy a Red Bullokkal maradjunk, ezért, ahogy mondtam, a győzelem lehetséges.

Jenson Button(4.): "Nem rossz a negyedik helyről kezdeni a holnapi versenyt. Kicsit küszködtünk azzal, hogy a lágy gumikat munkára bírjuk, különösen az első körben. Ezért más stratégiát választottunk, mint a legtöbben, három körös etapot teljesítettünk. Tény, hogy ez igazán kifizetődött nekem a Q2-ben, de utána az autómnak nem igazán volt meg a helyes balansza a Q3-ban: kicsit alulkormányzottabbá vált, amikor a pálya jobban felgumizódott, mint vártuk. Ami a teljesítményemet illeti, a Q2-es köröm jobban sikerült, mint a Q3-as. Mindent egybevetve csapatként viszonylag elégedettnek kell lennünk azzal, amit ma elértünk, nem vagyunk messze a Red Bulloktól, és a Ferrarik mögöttünk vannak. Ennek eredményeképp nagyon izgatott vagyok a holnapi verseny miatt. A rajtjaink jól szoktak sikerülni, meglátjuk, mire megyünk a második sorból."

Ferrari

Fernando Alonso(5.): "Igyekeztünk kihozni a maximumot a lehetőségeinkből, de semmi esélyünk nem volt rá, hogy megelőzzük a Red Bullokat és a McLareneket. Az 5. hely így végső soron nem rossz, mert könnyebb lett volna még hátrébb kerülnünk, ha elrontunk valamit. Természetesen az lesz a célunk, hogy a Red Bull előtt végezzünk, de ma lehetetlen volt harcolni velük, legalábbis az időmérőn: amíg az autóink hasonlóak voltak, fel tudtuk venni a versenyt (Sebastian) Vettellel, sőt előtte is jártunk, de most már (Adrian) Newey ellen harcolunk, és nem vagyunk képesek tartani vele a lépést. Hoztunk ide néhány frissítést, amelyek a várakozásaiknak megfelelően működnek, csakhogy az elmúlt két hétben fejlődtek a többiek is: most rajtunk múlik, hogy az utolsó három versenyre készítsünk valami jelentősebbet. Nem aggódom, és nem vesztettem el a harci kedvemet sem, mert tisztában vagyok vele, hogy a helyzet nagyon gyorsan megváltozhat, és a szombati jókedv vasárnap könnyen rosszkedvbe fordulhat. Igyekeznünk kell majd minél több helyet javítanunk az első körben, nyomás alá helyezve az ellenfeleinket, gondoskodva róla, hogy ne legyen könnyű dolguk. A versenyen lesz erre hatvan körünk, és az összeset úgy kell teljesítenünk, mintha az időmérőn lennénk: támadó szellemben. Természetesen bízom benne, hogy hamarosan ütőképesebb autót kapok, és nem csak vasárnap, hanem szombaton is egyenlő esélyekkel harcolhatok a többiek ellen. Semmiképpen nem vagyok az a típus, aki feladja. Ez az igazi erősségem."

Felipe Massa(6.): "A 6. hellyel viszonylag elégedett vagyok, leszámítva talán a 6-os kanyarnál elkövetett hibámat a Q3-ban, amely nélkül még előrébbről rajtolhatnék. Az időmérőn a Red Bull gyorsabb nálunk, a McLaren viszont épphogy megelőzött minket: reméljük, hogy a versenyen más lesz a helyzet, azaz képesen leszünk harcolni az előlünk induló négy autóval. Holnap sok döntő tényező lesz: a rajt, a stratégia, a gumikopás és az esetleges versenyzői hibák. Nagyon keményen kell összpontosítanunk, hiszen hosszú futam vár ránk. Ma nem volt egyszerű összerakni egy tökéletes kört, részben azért, mert az aszfalt még mindig csúszott. Úgy tűnik, a fejlesztések, amiket idehoztunk, beváltak, de ahhoz talán nem eléggé, hogy a legfőbb vetélytársaink elé kerüljünk."

Mercedes

Nico Rosberg(10.): "Ami a versenystratégiánkat figyelembe véve jobban megérte nem futni a Q3-ban, mert így holnap friss gumikon erősebb lehet a tempónk. Persze nem jó érzés a bokszban várni, és nézni a többieket. Úgy néz ki, hogy a gumik nagy terhelésnek lesznek kitéve a versenyen a hosszú etapok miatt, így előnybe kerülhetek az előttem lévő autókkal szemben. Holnap már meg tudom mondani, hogy helyes döntést hoztunk-e, de meglehetősen elégedett vagyok a mai nappal, mivel úgy tűnik, sikerült egy kicsit előrelépnünk."

Michael Schumacher(14.): "Kemény időmérő edzésen vagyunk túl, aminek nem igazán tudom megmagyarázni az okát, főleg, ha a köridőimet összehasonlítom a délelőtti edzésen látottakkal. Az edzésen sokkal magasabb üzemanyag szint mellett voltunk képesek ilyen köridőkre, de valamilyen okból kifolyólag délután nem tudtuk a gumikat a megfelelő működési tartományba hozni, és elég tapadást elérni. Ez azt jelenti, hogy egy kevéssé bíztató rajtpozícióból indulunk holnap, azonban ez a stratégiánkat is leegyszerűsíti: előre kell tekintenünk, és keményen harcolnunk."

Lotus

Kimi Räikkonen(7.): "Változtattunk az autón a reggeli szabadedzés után, ezért magabiztosan vártuk az időmérőt. Sajnos úgy tűnt, ma délután nincs meg a tapadásunk, sokkal nehezebb volt, mint gondoltuk. Igazán csalódott vagyok a hetedik hely miatt, mivel szerintem sokkal jobb autónk van ennél."

Romain Grosjean(11.): "Jobbra számítottam, ezért kicsit csalódott vagyok, de a stratégia szempontjából a 11. hely előnyt jelent, mivel mi leszünk az elsők azok közül, akik megválaszthatják, milyen gumival rajtolnak, és még van egy pár új szettem tartalékban holnapra. Bárcsak bekerülhettem volna a Q3-ba, csak két századon múlt, ami bosszantó. A második mért körömben jól dolgoztam, de az autó valamiért megcsúszott alattam, és időt vesztettem. Nehéz volt mindent összehozni, de úgy tűnik, minden esélyünk megvan arra, hogy jó pár pontot szerezzünk holnap."

Sauber

Sergio Pérez: (8.)"A mai eredmény egy szép meglepetés, kemény munkával jutottunk el ide. személy szerint nagyon elégedett vagyok a nyolcadik hellyel, hálás vagyok a csapatnak. Nagy erőfeszítést követelt a csapattól, hogy ennyit javítsunk az autón azok után, hogy annyira küszködtünk pénteken. a Q2-ben szerintem tökéletes kört futottam. A Q3-as nem volt olyan jó, de még így is rendben volt. Nagyon motivált vagyok a holnapi versennyel kapcsolatban, annyi pontot akarok gyűjteni, amennyi csak lehetséges."

Kamui Kobajasi: (17.): "Kár, hogy a 17. helyen végeztem az időmérőn. Az autó tempója most jobb, mint korábban, de a Q2 végén minden rosszra fordult. eldöntöttem, hogy csak egy körre tankolok fel, de akkor elkövettünk egy hibát az autó beállításával, ettől a fékek balansza teljesen elromlott. Aztán az üzemanyag miatt már nem volt még egy esélyem. Ahelyett, hogy új gumikat használtam volna, a legjobb körömet használt lágyakon futottam. Holnap mindent ki kell hoznunk a még mindig rendelkezésünkre álló gumikból, és abból, hogy ezen a pályán lehet előzni."

Williams

Pastor Maldonado(9.): "Az utolsó köröm utolsó kanyarjában elkövettem egy kis hibát, ami sok időmbe került, ezért nem gondolom, hogy a kilencedik hely jól reprezentálja a mai tempónkat. Tegnap nem voltunk olyan gyorsak, mint amennyire kellett volna, de keményen dolgoztunk azon, hogy megértsük, miért, és ma az autó sokkal jobbnak is érződött. Visszatértünk a Q3-ba, tehát sok pozitívumot vihetünk magunkkal a mai időmérőről, és a versenytempónk is jónak tűnik, ezért optimista vagyok a holnapi esélyeimet illetően."

Bruno Senna(13.): "Elkövettem egy hibát a körömben, ami csalódást keltő, mert enélkül a legjobb tízbe kerülhettem volna. Jó volt a tempónk a reggeli szabadedzésen és a Q1-ben, ez egy előrelépés az elmúlt pár futamhoz képest, a dolgok a jó irányba tartanak. Erősek voltunk a hosszú etapokon is, ezért remélhetőleg előrébb jöhetek pár hellyel holnap és bekerülhetek a pontszerzők közé."

Force India

Nico Hülkenberg (12.): "Úgy kezdtük meg az időmérőt, hogy be akartunk kerülni a Q3-ba, ezért nagy csalódás, hogy nem sikerült. Már a Q1 után is látható volt, hogy ez komoly feladat lesz, de nyilvánvalóan az ember mindent megpróbál, amit lehetséges. Igazán jól sikerült a köröm a Q2-ben, nem hibáztam, ez volt számunkra ma a maximum. Szerintem pár másik autó gyorsult tegnap óta, ezért vagyunk most mögöttük. Még mindig magabiztosan várom a versenyt, mert ma láttuk, hogy milyen közel vannak egymáshoz az idők, és nem voltunk túl messze a legjobb tíztől. A másik jó hír az, hogy szabadon megválaszthatjuk, melyik gumival induljunk a versenyen, ezért ma este sokat fogunk tanakodni a stratégián. "

Paul di Resta: (16.) "Ez egy nagy hétvége számunkra, de a ma mutatott teljesítményünk elmaradt attól, ahol lenni akarunk. Trükkös pár nap áll mögöttünk, nem tudtunk mindent kihozni a rendelkezésünkre álló autóból. Nem volt ideális az autó balansza, és nem volt a legjobb a köröm a Q2-ben - volt benne pár apró hiba, nem voltam elég egyenletes és magabiztos ahhoz, hogy igazán tudjam nyomni. Tehát még sok munka vár ránk a holnapi verseny előtt, holnapig meg kell néznünk, hol javulhatunk. Ez egy fontos nap lesz nekünk, meg kell próbálnunk feljebb jönni, ha pontokat akarunk szerezni."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo(15.): "Egész jól alakult számomra az edzés, és meglehetősen elégedett voltam a köreimmel, még ha a Q2-beli utolsó köröm nem is volt igazán összeszedett, de összességében keményen nyomtam a gázt, hogy a megfelelő köridőt hozzam ki az autóból. Reméltem, hogy egy kicsit közelebb kerülhetek a Q3-hoz, de a reggeli tempónkat nézve egy kicsit így is sikerült előrelépnünk az időmérőre. A pálya természetéből adódóan agresszívan kell vezetni. Amit a holnapot illeti, jól állunk, mivel a használt lágy gumikon futott köridőim egészen tűrhetőek voltak."

Jean-Eric Vergne(18.): "Tegnap Daniel és én különböző beállításokat próbáltunk ki, és az enyém nem vált be annyira, így éjszaka változtattunk az autón, ami azt jelentette, hogy reggel mindent kezdhettem elölről, mintha tiszta lappal indultam volna. Végül elég bonyolultnak bizonyult a megfelelő balansz megtalálása, szóval nehéz dolgom volt. Csalódott vagyok, hogy csak egy hajszállal csúsztam le a Q2-ről, így holnap meg kell próbálnom jól teljesíteni a versenyen. Már rosszabb rajtpozícióból is sikerült pontot szereznünk, szóval miétt ne reménykedhetnénk ebben holnap is? Ha megnézzük Daniel mai teljesítményét, látható, hogy az autóban egyértelműen van teljesítmény, így már várom a holnapot."

Caterham

Vitalij Petrov(19.): "Nagyon elégedett vagyok a mai helyezésünkkel. A csapat egész hétvégén jó munkát végzett, és végig elégedett voltam az autó balanszával. Megváltoztattunk néhány dolgot az időmérőre, és éreztem az autón, illetve a köridők is azt mutatták, hogy sikerült fejlődnünk, ami elégedettséggel tölt el. Most már a holnapra koncentrálunk, és hogy őszinte legyek, bármi megtörténhet. Senki sem tudja igazán, hogy milyen gumistratégiákat láthatunk majd, egy vagy két kiállást, szóval ezt megvizsgáljuk az este folyamán, és meglehetősen biztos vagyok benne, hogy ha a helyes döntést hozzuk meg, tisztes eredményt érhetünk el a versenyen."

Heikki Kovalainen(20.): "Elég jól alakult a hétvége eddigi része. Az balansz jobb volt, mint Koreában, és az időmérős első etapomban rendben éreztem az autót. Többre is képesek lettünk volna, de egy kicsit forgalomba kerültem, ami feltartott, aztán a második etapomon belefutottam egy rakás autóba a 10-es kanyarban, és vesztettem egy kis tapadást, ami elég volt ahhoz, hogy kipördüljek. Nem nyomtam túl keményen a gázt, és nem volt semmi különleges probléma az autóval, egyszerűen megindult az eleje, de a megpördüléssel sem vesztettem pozíciót, szóval úgy gondolom, még így is jó versenyünk lehet holnap."

Marussia

Timo Glock (21.): "A délelőtti harmadik szabadedzés rendben ment, de az időmérőn már megint általános problémát tapasztaltunk az autó balanszával. Bár a pálya piszkos, az ideális íven jó a tapadás, de ezt nem tudtuk kihasználni, mivel képtelenek voltunk felmelegíteni a jobb első gumit. Az első etapomban a kemény keveréket használva tűrhető időt értem el. A második etapom a lágy gumikon rendben lévőnek tűnt, és nagyon jól sikerült az első szektorom. Jó kis szélárnyékot kaptam (Sergio) Péreztől, és máris 4 tizedet javítottam. Az alacsony hőmérséklet miatt azonban lecsúsztam a pályáról, durván kockásra fékeztem a gumimat, szó szerint három keréken vettem be a kanyart. A DRS aktiválásával is gondom akadt a 10-es kanyarban, és fel kellett adnom az első gyorskörömet a lágy gumikon. Összességében elégedett vagyok, hogy sikerült csökkentenünk a lemaradásunkat a Caterhamhez képest az időmérőn és a versenyen egyaránt: tekintve, hogy nekünk nincsen KERS-ünk, ez mindenkit nagy elégedettséggel tölt el a csapatban. Ennek ellenére nagy kár, hogy a ma tapasztalt problémák miatt nem sikerült (Vitalij) Petrov és (Heikki) Kovalainen közé beférkőznünk, pedig ez könnyedén elérhető lett volna. Ami a holnapot illeti, van egy remek stratégiánk, és nyitva hagytunk néhány lehetőséget, amivel játszhatunk még, szóval a célunk, hogy jót versenyezzünk az előttünk lévő autókkal, és megpróbáljuk a lehető legjobb eredményt elérni. Szeretnék nagy köszönetet mondani az autómon dolgozó szerelőcsapatnak az erőfeszítéseikért, és a két forduló között eszközölt gyors változtatásokért, de a gyárban dolgozóknak is szeretném megköszönni, hogy egészen az évad végéig keményen dolgoznak."

Charles Pic (24.): "Természetesen egy kicsit csalódott vagyok a mai időmérő eredménye miatt, mivel ez nem tükrözi hűen az itteni tempónkat. Az első etapom a kemény gumikon erős volt az első és a második szektorban, de aztán fel kellett adnom a kört. A második etapomon lágy gumikon már kevésbé voltunk versenyképesek, mint a kemény keveréken, ennek megértéséhez szükség lesz némi elemzésre. A köridő összességében jobb volt, de csak azért, mert be tudtam fejezni a kört. Azt hiszem, még sok munka vár ránk, hogy az autó holnapra jól teljesítsen, mivel a versenytempónk erős. Nehéz lesz a HRT-k mögül indulni, de az a célom, hogy a lehető leghamarabb túljussak rajtuk, mivel ez elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy jó versenyt futhassak, amiben nagyon reménykedem."

HRT

Pedro de la Rosa(22.): "Bár nem sikerült azt a kört összehoznunk, amit reméltünk, nagyon jól sikerült az időmérőnk. Az első szett gumival az autó remekül teljesített, három tiszta kört is tudtam futni. A második szettel azonban, amikor már felgumizódott a pálya, és az köridők jelentősen javulhattak volna, forgalomba kerültem, és nem tudtam tiszta kört futni. Az autó ma jobb volt, mint tegnap, és gyorsabbak is lehettünk volna, de ez a forgalom miatt lehetetlennek bizonyult. Azonban pozitívum, hogy jó időmérőt teljesítettünk egy nehéz pályán, és az autó is javult, így remélem, holnap jobb eredményt érhetünk el."

Narain Karthikeyan(23.): "Összességében elégedett vagyok a mai időmérőn mutatott teljesítményünkkel. A második etapomon elkövettem egy hibát a 10-es kanyarban, ami néhány tizedembe került, de a fő problémát az jelentette, hogy rengeteg autó volt a pályán, és nem sikerült olyan rést találnunk, ahol a saját tempónkat futhattuk volna. Ennek ellenére elégedett vagyok, mivel a Marussiák előtt végeztünk, a köridőm majdnem megegyezik Pedróéval, és jó volt a tempónk, így elégedettek lehetünk. Az autó javult, és holnap megpróbáljuk folytatni a fejlődést, hogy jó eredményt érjünk el a hazai közönségünk előtt."