Vágólapra másolva!
A Forma-1 nagyura elhalasztaná, vagy akár el is törölné az 1,6 literes, V6-os turbómotorok bevezetését. Szerinte "szörnyű" a hangjuk, és sokkal drágábbak a mostaniaknál.

Bár a tervek szerint 2014-ben megjelennek az 1,6 literes, V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, Bernie Ecclestone szeretné meggyőzni a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy vessék el ezt az ötletet. Az eredeti elképzelés szerint már jövőre lecserélték volna a jelenlegi, 2,4 literes, V8-as szívómotorokat, a halasztás után pedig az FIA elnöke, Jean Todt kijelentette: 2014-már biztosan az új erőforrásokkal kezdődik az idény.

A Forma-1 három legjelentősebb motorszállítója, a Ferrari, a Mercedes és a Renault már a tesztpadon fejleszti az új motort. Ecclestone nemrég Maranellóban járt, ahol testközelből is szemügyre vehette a Ferrarinál zajló munkát. A látottak alapján úgy gondolja, több okból is hiba lenne bevezetni a V6-os turbókat.

"A minap meghallgattam az új motort Maranellóban, és összehasonlítottam a jelenlegivel. Luca di Montezemolo (a Ferrari elnöke - a szerk.) is egyetértett velem abban, hogy szörnyű a hangja, neki sem tetszik" - nyilatkozta Ecclestone a Hindustan Timesnak, majd hozzátette: szerinte sikerül meggyőznie Jean Todtot, hogy "szabaduljon meg" az új erőforrásoktól, ezt pedig a Ferrari sem bánná.

"Azt hiszem, Lucának is az a véleménye, hogy két-három évvel el kellene halasztani a bevezetésüket. Szerintem ésszerű lenne, ha elvetnénk az ötletet, és meghagynánk a jelenlegi motorokat. Ezek ráadásul sokkal olcsóbbak, mint az újak - az áruk körülbelül 30 százaléka annak, amit az új turbókra költenének."

Az Ausztrál Nagydíj első embere, Ron Walker egyetért Ecclestone-nal: szerinte a más hangzású turbómotorok távol tarthatják a közönséget a lelátóktól. "A pályák vezetői felháborodva vennék tudomásul, ha valóban bevezetnék az új erőforrásokat. Nincs rá garancia, hogy ezeknek a motoroknak ugyanolyan lesz a hangjuk. A pályák kiállnak Ecclestone mellett a jelenlegi motorok megtartásáért folytatott harcában, hiszen ezzel jelentős összegeket is meg lehetne takarítani" - jelentette ki.

Az általános vélekedés szerint azonban nem a költségek csökkentése lesz a fő szempont a döntés meghozatalában, hiszen a gyártók már eddig is rengeteg pénzt öltek az új erőforrások fejlesztésébe, amit valószínűleg akkor sem hagynának abba, ha 2014-ben még nem vetnék be a turbókat.