Vágólapra másolva!
Bár a Red Bull idén már egy futamgyőzelmet is elvesztett a generátor meghibásodása miatt, a csapatot motorral ellátó Renault nem akar új beszállító után nézni. A Red Bull-tulaj Dietrich Mateschitz egyre türelmetlenebb.

Sebastian Vettel monzai kiesése óta a Red Bullt egyre jobban aggasztja az autóiban tapasztalt generátor probléma: a címvédő az Olasz Nagydíjon csak pontokat vesztett, Valenciában azonban egy hasonló hiba miatt a győzelemtől esett el. A gárda tulajdonosa, Dietrich Mateschitz nem rejtette véka alá, azt szeretnék, ha a csapatot motorokkal ellátó Renault megválna a generátorokat szállító Magneti Marellitől.

Vettel, aki eddig 33 ponttól esett el a bajnokságban, szintén elgondolkodott egy ilyen forgatókönyvön. "A beszállítókat egyik napról a másikra lecserélni nem könnyű, ha azonban nincs más megoldás, ezt is fontolóra kell venni" - idézte a címvédőt a totalf1.com.

A Renault sportprogramját irányító Remi Taffin elmondta, Mateschitz neki soha nem említette ezt a kérést.. "Jelenleg nem fontolgatjuk a Marellivel való szakítást" - magyarázta a szakember, aki szerint a probléma sokkal könnyebben megoldható a jelenlegi partnerrel. "Remekül dolgoznak együtt velünk, és Monza óta Viry-ben (a Renault székhelyén) is végzik a munkájukat. Ott vannak, közösen építjük a generátorokat" - magyarázta. "A probléma gyors megoldásának egyetlen módja, hogy folytatjuk a közös munkát a jelenlegi ügyfeleinkkel és a beszállítóinkkal, mivel azt már tudjuk, velünk hogyan dolgozhatunk együtt."

A Magneti Marelli motorsport igazgatóját szintén kellemetlen meglepetésként érte Mateschitz megjegyzése, így nem is kívánt reagálni rá. "Az általunk végzett összes elemzés arra mutat, hogy nem az alkatrésszel volt probléma" - magyarázta. "Valószínűleg kivételesen nagy mechanikai terhelésnek volt kitéve, emiatt ment tönkre."

A napokban az is felmerült, hogy a problémát a Red Bull kasztnijának szokatlanul keskeny hátsó része okozza. Ezt az elméletet némileg cáfolja, hogy a szintén Renault-motorokat használó Lotusnál is többször volt gond a generátorokkal, és nemrégiben a Pirelli tesztautójában is elromlott egy - bár Taffin az utóbbi esetnek nem tulajdonít jelentőséget. "Az körülbelül 6000 kilométeren volt túl, míg a valenciai és a monzai problémák az 500-1000 km közötti tartományban jelentkeztek."

A francia motorgyártó mindenesetre továbbra is keményen dolgozik a megoldáson, a szingapúri szabadedzéseken egy módosított generátorral is kísérleteznek, de az időmérőre és a versenyre visszatérnek egy régebbi változathoz. "Egy valamit megígérhetek: meg fogjuk oldani ezt a problémát" - mondta Taffin.