Vágólapra másolva!
Nem jöttek rá, mi okozta Button műszaki hibáját Monzában. Martin Whitmarsh nem emlékszik rá, hogy mikor történt utoljára ilyen a csapatnál.  

Jenson Button a 2. helyen haladva szenvedett műszaki hibát az Olasz Nagydíj 34. körében, és a McLaren a futam utáni jelentésében az üzemanyag-ellátó rendszer meghibásodását jelölte meg a kiesés okaként. Ám másfél héttel az esetet követően még mindig nem rekonstruálták részletesen a hibához vezető folyamatot, és Martin Whitmarsh szerint ez ritkaságnak számít.

"Ez teljesen szokatlan számomra. Nem tudok felidézni olyat az elmúlt évekből, hogy nem sikerült rájönnünk egy probléma forrására" - mondta a csapatfőnök a Sky Sportsnak. "Annyit tudunk, hogy 50 kilogramm benzin volt az autóban, de nem ott, ahol lennie kellett volna."

"A nagyon összetett üzemanyag-ellátó rendszer alapjai már öt éve nem változtak. Sejthetik, hogy egyetlen darabja sem marad az autóban Szingapúrra. Tehát valószínűleg nem ismétlődik meg a probléma. Ugyanakkor ez nem olyan megnyugtató, mintha kijelenthetnénk, hogy 'pontosan tudjuk, mi történt.'"

Button nem sokáig rágódott a balszerencsén. "Nem sokat tekintettem vissza arra a monzai kiesésemre. Nyilvánvalóan elszomorító volt, hogy nem segíthettem hozzá a csapatot a kettős győzelemhez, de előfordul az ilyesmi" - jelentette ki a McLaren szingapúri előzetesében.

A Renault csapatainak közben a generátor miatt kell aggódniuk: Sebastian Vettel autójában idén már kétszer romlott el a berendezés a futamokon, továbbá Jérome d'Ambrosio Lotusában is ki kellett cserélni az olaszországi időmérő után. Ráadásul múlt pénteken a Pirelli 2010-es Renault tesztautójában is bedöglött a generátor. A Renault szakemberei még keresik a hiba okát, amely feltehetően alacsony fordulatszámnál jelentkezik.

A Lotus technikai igazgatója, James Allison érzi a helyzet súlyosságát. "Nem szükséges elmondanunk a Renault Sportnak, hogy mit tegyenek, mert tudják, hogy sürgősen cselekedniük kell" - nyilatkozta a finn MTV3 tévécsatornának.