Vágólapra másolva!
A luxusautókat gyártó vállalat F1-es igazgatója az [origo] F1hírek-nek elárulta, hogy miért a Red Bullt választották marketingpartnernek, amikor piaci riválisaik, a BMW és a Toyota már kiszállt a sportból. Andreas Sigl terveit először szkeptikusan fogadták a kollégái is.

Röviddel a 2011-es szezon kezdete előtt jelentette be a Red Bull, hogy szponzori szerződést kötött az Infinitivel. Kicsit szokatlanul hat, hogy egy Forma-1-es csapat ilyenfajta kapcsolatba kerüljön egy látszólag családon kívüli autógyártó vállalattal, de elég rápillantani a kissé szövevényes céghierarchiára, és máris érthetőbbé válik a történet: a Red Bull motorszállítója, a Renault a Renault-Nissan konszern tagja, az Infiniti pedig a Nissan fennhatósága alá tartozik. Ráadásul az Infiniti és a Red Bull között nincs semmilyen technológiai információcsere sem; a viszonyuk leplezetlenül a marketingre korlátozódik.

A több mint két évtizede luxusautókat gyártó Infiniti azonban merész célokat tűzött ki maga elé. A 2011-től 2016-ig terjedő ötéves üzleti tervükben az szerepel, hogy a ciklus végére tíz százalékot szeretnének birtokolni a világ luxusautó-piacából, évi 115 ezer darabról 500 ezerre emelve a járművek eladását. És ebben sokat segíthet a Forma-1-es jelenlét - állítja az Infiniti Forma 1-es igazgatója, Andreas Sigl, aki az [origo] F1hírek-nek elmondta, hogy 2010 szeptemberében kezdték el a vállalaton belül megvitatni a terjeszkedési lehetőségre vonatkozó elképzeléseket.

"A világ különböző részein különböző ötletek merülnek föl. Sok volt belőlük, és az összeset megvitattuk. A tenisztől a vitorlázáson át a futballig sokféle reklámötlet akadt, de a legtöbb az autósportot érintette" - nyilatkozta. "Olyan területre volt szükségünk, ahol világszerte figyelmet kapunk, amelyre az új piacainkon, Kínában, Ausztráliában, Dél-Amerikában is figyelnek. Nem sok versenysorozat világszintű. Igazából csak a Forma-1 ilyen."

Sigl elárulta, nem volt könnyű dolga, hogy zöld jelzést kapjon a projektjére, különösen azért, mert úgy javasolta az F1-et, hogy előtte kivonult onnan két másik japán autógyártó, a Honda és a Toyota, valamint a német BMW is. Bár sokan szkeptikusan fogadták az ötletét, végül állva tapsolták meg azt, amikor levetítettek egy reklámfilmet egy Infiniti logókkal ellátott Red Bull-lal.

Forrás: Red Bull

Maga Sigl nem tartja magát a sportág rajongójának, noha korábban időnként ő is megnézte a versenyeket, sőt élőben is látott párat az USA-ban, amikor ott élt. "Szerintem jobb ez így, mert a rajongók nem hitelesek az üzleti életben" - véli.

A vállalat azonban nem egyből a bajnoki címvédő Red Bull tette le a voksát, előtte több alternatívát is mérlegeltek. Három szempont játszott szerepet a végső döntésük meghozatalában. "Először is egy győztes csapatra volt szükségünk. A legtöbb eseményben a mezőny két-három-négy legjobb csapata érintett, a hátrébb lévőknél nagyobb a csend. Náluk nem kapnánk elég figyelmet, talán csak kevesebbet kellene fizetnünk" - mondta Sigl.

"Műszaki szempontból is mérlegeltünk. Egy Ferrari-motort használó csapat például valószínűleg nem lett volna a legjobb választás. A jövőben a Mercedes erőforrásai kerülnek majd az utcai autóinkba, ezért a Mercedesszel tárgyaltunk. A Cosworth csapatai hátul vannak a mezőnyben, ezért azok sem lettek volna a legjobb választások. A Renault-Red Bull kombinációnak viszont volt értelme."

"Az utolsó szűrő volt a legnehezebb, ugyanis olyan csapatot akartunk, amelynek hasonló az összetétele, a gondolkodása, a viselkedése, mint a miénknek."

Forrás: Red Bull

A szakember ugyanakkor hozzátette, a kezdettől fogva esélyes volt, hogy a Red Bull mellett kötnek ki, mert tetszett nekik az egyedi hozzáállásuk a sporthoz. Másfél évnyi közös munka után Sigl elégedett az eddig látottakkal. Az Infiniti FX50 szabadidő-autóból már létezik egy speciális, Vettel-kiadású változat (amelyből egyébként nemrég Kimi Räikkönen is rendelt magának egyet), de kérdés, hogy nem fogja-e érinteni a Red Bull-lal folytatott együttműködést, amikor a cég szorosabbra vonja a kapcsolatát a Mercedesszel: az Infiniti a jövőben a stuttgarti cég egyik autójának műszaki alapjaira fogja építeni kompakt modelljét, és ez érdekes viszonyrendszert teremthet.