Élő:
Vágólapra másolva!
Úgy véli, a horgászatban elfogadható, hogy valaki mázlival sikert érjen el, de a Forma-1-ben nem. A szakember reméli, hogy a szezon második felében csökken a véletlen szerepe.

A 2012-es Forma-1-es idény rég nem látott változatosságot hozott az eredményekben, sokáig nem alakult ki egyértelmű erősorrend. Az eddigi tizenegy versenyen hét különböző győztes született, és már tizenegy pilóta állhatott fel a dobogóra.

Egy ideje azonban felerősödtek azok a hangok, melyek szerint hiába a látványos sokszínűség, hosszú távon a sportág népszerűségének rovására mehet, ha továbbra is nagy marad a káosz, és gyakorlatilag az dönti el egy-egy verseny sorsát, hogy éppen melyik autónak fekszenek az adott nap időjárási körülményei.

Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, ez ellentétben áll a Forma-1 szellemével. "Az autósportban nem lehet benne a teljes véletlen" - jelentette ki az Autosportnak. "Nem szabad hagyni, hogy valaki keményen dolgozzon az autó fejlesztésével, de ne legyen versenyképes azért, mert az autó nem passzol az adott körülményekhez."

"Van erre egy hasonlatom a horgászattal, a minap jutott eszembe. A pecázásban az a nagyszerű, hogy jöhet egy zöldfülű kezdő, és a véletlen miatt kifoghat egy hatalmas halat. Ez jelenti a szórakozást a résztvevőknek, de ez az, ami nem teszi túl izgalmassá a sportot a nézőknek."

"Kell, hogy legyen egy-két csapat, amely viszonyítási alapként szolgál. Őket próbálják legyőzni a többiek" - tette hozzá. "Muszáj lennie egy sorrendnek, hogy az emberek élvezzék a szezont. Máskülönben felerősödik a véletlen tényező, és több pontot szerezhetnek azok, akiknek egy picit jobban jön ki a lépés, mint másoknak."

Leginkább a gumikra vezethető vissza az idény elejének változatossága, ugyanis a csapatok sokáig képtelenek voltak kiismerni az érzékeny abroncsok viselkedését. A Pirelli szerint lassan fejlődnek a csapatok ezen a téren, de Brawn még nem biztos benne, hogy összejött az áttörés.

"Kezd kirajzolódni egy minta, ahogy egyre jobban megértjük a gumikat. Úgy sejtem, ez történik, és amíg így van, minden rendben" - mondta. "Bizonyos fokig javulni látszik a helyzet, de még mindig érdekes szórás van a csapatok versenyzőinek teljesítménye között. Egyik hétvégén Mark (Webber) dominál a Red Bullnál, a másikon meg Sebastian (Vettel) - ennek okát senki sem érti."

A Mercedes erősen kezdte a szezont, később azonban visszaesett a teljesítményük. Ennek oka egyesek szerint a dupla DRS, mások szerint viszont az, hogy a csapat túlságosan annak rendelte alá a fejlesztéseit, hogy minél jobban megértse a gumikat.