Vágólapra másolva!
Miután szabálytalanságról szóló támadások érték a Red Bullt, és az FIA betiltotta a csapat egy vitatott technikai megoldását, Helmut Marko úgy reagált, hogy a Ferrari is használ egy hasonló rendszert.

Az elmúlt években több csapat kísérletet tett rá, hogy kifejlesszen olyan műszaki megoldást, amellyel megoldható az autó hasmagasságának változtatása az időmérő és a verseny között. A Parc Fermé szabályok értelmében néhány kivételtől eltekintve ilyenkor tilos állítani az autókon, de újabban többször olyan vádak hangzottak el, miszerint bizonyos csapatok kijátsszák ezt, és valamilyen módon növelik az autók hasmagasságát szombatról vasárnapra. Ennek az az előnye, hogy a kvalifikáción, amikor kevesebb benzin van a tankban, ugyanolyan kis hasmagasság használható, mint a verseny elején, a nehezebb autóval.

A Red Bullnak nemrég át kellett alakítania az autóját, miután az FIA kifogásolta, hogy a felfüggesztés bizonyos részét kézzel, vagyis szerszám nélkül is állítani tudták a szerelők, ami akár alkalmas is lehetne a hasmagasság szabálytalan módosítására. Helmut Marko, a Red Bull sportprogramjának tanácsadója azonban kijelentette, hogy a vád alaptalan volt. "Mi sohasem állítottunk az autón kézzel. Nem tudom, hogy a többi csapatnál miért bosszankodnak" - nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Forrás: Farkas Péter [origo]




Autosport

Arról, hogy miért érdemes játszani a hasmagassággal, részletesen ebben a cikkben olvashatnak.