Vágólapra másolva!
A Red Bull versenyzője szerint nehéz időben kifejezni, hogy mennyit ért a csapatnak a korábban használt, mostantól betiltott motorvezérlési beállítás, de bízik benne, hogy nélküle sem gyengül az autójuk teljesítménye.

A Német Nagydíj időmérője után kiderült, hogy a Red Bull egy ideje olyan motorbeállításokat használ, amellyel csökkentik a nyomatékot a középső fordulatszám-tartományban. Ennek az az előnye, hogy a kigyorsításoknál csökkentik a hátsó kerekek kipörgését, mérsékelve a gumikopást, továbbá a kipufogóból is nagyobb energiájú gázt tudnak kivezetni a padlólemez hátsó sarka felé.

Az FIA technikai ellenőre, Jo Bauer a szombati időmérő után jelentette ezt a Hockenheimben dolgozó sportfelügyelőknek, de a háromtagú bizottság úgy ítélte meg, hogy a csapat nem követett el szabálytalanságot. Bauer szerint a Red Bull a Technikai Szabályzat 5.5.3-as pontját sértette meg, amelyben rögzítve van, hogy "a gázpedál maximális állásánál a nyomatéknak meg kell egyeznie a motor maximális nyomatékával az adott fordulatszám mellett."

Bár a Német Nagydíjon még legálisan használhatta ezt a beállítást a csapat, azt a héten hivatalosan is betiltotta az FIA. "Egyértelműnek látszott, hogy valószínűleg nincs vége az intézkedéseknek az ügyben" - nyilatkozta Sebastian Vettel. A hétvégi Magyar Nagydíjtól tehát újra kell konfigurálni az erőforrásokat a Red Bullnak, a német pilóta azonban nem tart attól, hogy ez hátrányosan érintené őket.

Forrás: Red Bull
Forrás: Red Bull

"Úgy gondolom, az egésznek nagyobb volt a füstje, mint a lángja" - utalt a sajtóbeli visszhangra. "Nincs szó arról, hogy az autó ezentúl nem fog jól működni. Bízom benne, hogy semmi sem fog változni." Szerinte elképzelhető, hogy egyáltalán nem éri veszteség a csapatot. "Természetesen egy picit más lesz a helyzet itt, de nehéz számszerűsíteni a változást. Nem mérhető, hogy körönként két tizedet, fél tizedet, vagy pedig semmit sem vesztünk" - mondta.

A Renault sportprogramjának vezetője, Rémi Taffin egyetértett Vettellel. "A módosításnak nem lesz tizedmásodpercekben mérhető hatása" - közölte. A szakember a grandprix.com-nak ugyanakkor elismerte, hogy a speciális beállítás célja elsősorban a gumikopás mérséklése volt. Hozzátette, a többi, Renault motort használó csapat (a Lotus, a Williams és a Caterham) nem alkalmazta a trükköt.

Az FIA előírta, hogy a csapatoknak be kell nyújtaniuk a szervezethez egy olyan nyomatékgörbét, amely az első négy verseny valamelyikéről származik, és ehhez a referenciaként szolgáló görbéhez képest a nyomatékgörbe ezentúl sehol sem térhet el két százaléknál nagyobb mértékben a hatezres fordulatszám fölötti tartományban. Az Autosport úgy tudja, korlátozzák a versenyek közti engedélyezett módosításokat is a motorvezérlésben.