Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton elkeserítőnek tartja, hogy az esőgumival spórolni kényszerülő istállók miatt a nézők hiába látogattak ki Silverstone-ba pénteken. A Pirelli szerint viszont a csapatok csak kifogást keresnek.

A Brit Nagydíj esőáztatta pénteki edzésnapja után a versenyzők és a csapatok sajnálatukat fejezték ki a nézők felé, akik a zuhogó esőben egész nap arra vártak, hogy az autók kiguruljanak a pályára - ez azonban elég ritkán történt meg. A pilóták nagy része ugyanis gumispórolásra és biztonsági okokra hivatkozva inkább a garázsban töltötte a napot.

Lewis Hamilton úgy véli, a problémát azzal lehetne orvosolni, ha a Pirelli a jelenlegi három szettnél több extrém esőgumit bocsátana a csapatok rendelkezésére egy versenyhétvégén. "Az a gond, hogy nincs elég gumink, a pálya csatornázása sem túl jó, így áll a víz, és nyilván az időjárás sem igazán látványos" - fogalmazott.

"Ha többi gumi állna a rendelkezésünkre, sokkal többen köröznének. Kár, hogy nem kötelező kimennünk a pályára."

A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery azonban úgy véli, néhány szett extra abroncs nem sokat változtatna a helyzeten, a csapatok valójában csak kifogásként hivatkoznak a gumispórolásra. "Az extrém esőgumik 60 körre vannak tervezve, így nem mondhatják, hogy nincs elég gumijuk, hiszen jelenleg 180 kört is futhatnának velük" - mutatott rá.

Forrás: McLaren
Forrás: McLaren

"Néhány csapat több kört tett meg ma, azonban ők úgy nyilatkoztak, hogy a rossz körülmények miatt ennek nem sok értelme volt. Szerintem nekik kényelmesebb a rendelkezésre álló gumimennyiségre fogni a dolgot. Amúgy jelentősen változtattak volna a mai programjukon? Vagy csak egy kicsit? Talán. De hogy nagyon? Valószínűleg nem."

A szakember hozzátette, mivel igen ritkák a végig esős versenyhétvégék, a költségcsökkentési törekvésekkel sem igazán fér össze, hogy minden futamon megnöveljék a keretet. Szerinte ez ugyanis évente fél-egymillió euró körüli költséggel járna, míg átlagosan csak öt évente egyszer lenne valójában szükség ennyi abroncsra.

A Force India csapatfőnöke, Bob Fernley is elismerte, hogy inkább biztonsági okokból nem küldték ki a versenyzőiket. "Csapatként nyilván nagyon-nagyon bűnösnek érezzük magunkat, hogy nem voltunk kint a pályán a nézők előtt. Másfelől viszont semmilyen hasznunk nem származott volna belőle."

"Hogy őszinte legyek, akkor sem tettünk volna meg több kört, ha rendelkezésünkre állnak az abroncsok, mivel a kockázat nagyobb volt, mint az ebből származó lehetséges előnyök."