Vágólapra másolva!
A csapatok úgy ítélték, túl drága volt, ráadásul felesleges is. 2013-ban marad a három előszezoni tesztsorozat.

2013-ban ismét csak a szezon előtt fognak tesztelni a csapatok, miután a technikai igazgatóik úgy ítélték, a Bahreini és a Spanyol Nagydíj között rendezett mugellói teszt felesleges, és ahhoz képest túl drága volt.

A teszttilalom bevezetése óta az idény közben senki nem gyakorolhat a pályán, legfeljebb évente néhány egyenesfutási tesztet végezhet el. Bár sokan úgy vélték, a hátrányban lévő csapatok így nehezebben tudják majd behozni a lemaradásukat, ez nem igazolódott be, jórészt annak köszönhetően, hogy a szimulációs módszerek hatékonyabbá váltak, és az újításokat elég a pénteki szabadedzéseken kipróbálni.

2011-ben még négy tesztsorozatot rendeztek az előszezonban, idén ezek közül tették át az egyiket az európai szezon kezdete elé. Jövőre megszabadulnak ettől, de télen ennek ellenére éppúgy csak három teszt lesz, mint ebben az évben volt. Mivel a 2013-as idénynyitó az előzetes versenynaptárban március 17-i dátummal szerepel, úgy döntöttek, az elsőt február 5. és 8. között Jerezben, a másodikat és a harmadikat pedig február 19-22-ig, illetve február 28-tól március 3-ig Barcelonában fogják megrendezni.

Az idei tapasztalatok alapján arra számítanak, hogy ez elég lesz a felkészülésre. Annál is inkább, hogy az istállók többsége továbbra is pártolja a költségcsökkentési tervezetnek azt a változatát, amelyben a kiadásokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tartaná kordában. Bár a Red Bull és a Toro Rosso ellenzi ezt, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali az Autosportnak azt mondta, reméli, hogy a szeptemberi Belga Nagydíjon mégiscsak létrejön róla a megállapodás.