Vágólapra másolva!
A pole pozícióból rajtolva Hamilton megnyerte a Magyar Nagydíjat, de meg kellett izzadnia a győzelemért, mert előbb Grosjean, majd Räikkönen is megszorongatta. Alonso csak 5. lett, de így is növelte előnyét a bajnokságban.

Lewis Hamilton és a McLaren győzelmével vonul el a Forma-1 az öthetes nyári pihenőre, miután a brit pilóta 2007 és 2009 után harmadik sikerét aratta a Magyar Nagydíjon. A diadalhoz vezető út első lépését a rajtnál tette meg, ahol megőrizte a szombaton kiharcolt első helyet, és még az sem zavarta az elindulásban, hogy csak második próbálkozásra kapta meg a zöld jelzést a mezőny (mint később kiderült, ennek oka az volt, hogy Schumacher nem megfelelően állt be a rajtkockájába).

Hamilton az első körökben két másodperc körüli előnyt épített ki Romain Grosjean előtt, ami az első bokszkiállásokig állandósult. Következő etapjára a keményebb gumikat kapta meg, míg a Lotus francia pilótája maradt a lágy keveréken, így hamar elolvadt kettejük között a különbség. A 20. körtől Grosjean fokozatosan csökkentette a hátrányát, de komoly támadást nem tudott indítani a nehéz előzésről ismert Hungaroringen, hiába loholt végig az MP4-27 sarkában. A 39. körben megejtett második kerékcseréjénél a Lotus megpróbálkozott az elévágással, ám nem jártak sikerrel.

Forrás: Farkas Péter [origo]
További képekért kattintson!

Ezután lépett színre Kimi Räikkönen, aki a verseny korai szakaszában visszaesett Fernando Alonso mögé a 6. helyre, ráadásul egy darabig a KERS-e egyáltalán nem működött, s később sem használhatta ki a teljes kapacitását. A középső etapját elnyújtotta, ennek köszönhetően annyit hozott ellenfelein, hogy a 45. körben letudott második bokszkiállása után a 2. helyre tért vissza, három másodperccel Hamilton mögé.

Ezután ő volt az, aki harcba szállt a Lotus első győzelméért, de hiába üldözte ő is egy másodperces távolságból Hamiltont, kénytelen volt beérni az ezüstéremmel. A győztes "lenyűgözőnek" nevezte a McLaren munkáját. "Még hosszú út és sok munka vár ránk, de megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk. Roppant szoros a küzdelem, azonban mindent bele fogunk adni" - mondta Hamilton, aki egyébként többször panaszkodott a lekörözöttekre.

Räikkönen úgy érezte, csak akkor lesz esélye támadni, ha riválisának elkopnak a gumijai. Ez nem következett be. "Megvan a gyorsaságunk, megpróbáljuk megnyerni a következő versenyt. Vigasz, hogy legalább mindig ott vagyunk a tűz közelében. Jó helyzetben vagyunk, de nem örülünk, amíg nem nyerünk" - nyilatkozta a finn.

Forrás: Farkas Péter [origo]
További képekért kattintson!

Idén másodszor állt dobogóra a Lotus mindkét pilótája, ám volt egy pillanat, amikor az is fenyegetett, hogy mindketten kiesnek. Räikkönen ugyanis a bokszkiállása után csak centikkel tért vissza Grosjean elé, és az 1-es kanyarnál keményen fogta a pozícióját, kicsit ki is szorította csapattársát. Eric Boullier csapatfőnök kijelentette, nincs harag a pilóták között emiatt, majd tiszteletét fejezte ki Grosjeannak, amiért elvette a lábát a gázról az ütközés elkerülése érdekében. "Papíron nem feküdt nekünk ez a pálya, úgyhogy boldog vagyok az eredmény miatt" - tette hozzá a Sky Sportsnak.

A több kisebb vezetői hibát vétő Grosjean úgy érzi, balszerencséje is volt abban, hogy Räikkönen mögé került. "Kicsit csalódottak vagyunk. Beragadtam egy másik autó mögé (Räikkönen kiállása előtt), amelynek lengették a kék zászlókat, de a vezetője nem tett eleget nekik"- mondta a sajtótájékoztatón. "Nem engedett el. Másfél másodpercet vesztettem... Nem örültem ennek." A francia annak sem örült, hogy a bokszban sem tudott előnyre szert tenni, első kiállását egyenesen "katasztrofálisnak" nevezte.

A végére utolérte őt Sebastian Vettel, de a Red Bull címvédője nem jutott előzési pozícióba. A háromkiállásos taktikát követő versenyzők közül neki vált be legjobban a haditerv, mivel Jenson Button és Mark Webber csak hatodik, illetve nyolcadik lett. Vettel nem bánta meg, hogy ilyen utat választott a Red Bull. "Semmin sem változtatott volna, ha más taktikát követünk. Mindent megtettünk a stratégiával, amit lehetett" - ismerte el a Sky Sportsnak. "Jobban kell rajtolnunk és jobban kell teljesítenünk az első körben."

Forrás: Farkas Péter [origo]
További képekért kattintson!

A futam elején Button még harmadik volt Vettel előtt, azonban később folyton forgalomba keveredett, főleg Bruno Senna mögött vesztett sok időt. A Williams jó napot kifogó pilótája 7. lett, az utolsó körökben Webber ellen kellett védekeznie. Az ausztrál szintén három bokszkiállással próbálkozott, és mint almondta, azért nem végzett előrébb, Vettel mögött, mert rosszul kalkuláltak: arra számítottak ugyanis, hogy a kétkiállásos taktikát választók gumijai nagyon elfogynak a végére.

Ennek Fernando Alonso örült különösen, ugyanis a végeredmény azt jelentette, hogy 40 pontra növelte előnyét a tabellán Webber előtt. A spanyol két kerékcserével teljesítette a távot, ötödikként végzett, míg Massa kilencedikként a másik Ferrarival. Az utolsó pont Nico Rosbergé lett.

Sokáig nem volt kieső, mígnem az 59. körben a Mercedes betolta a garázsba Michael Schumacher autóját, vélhetően azért, hogy kíméljék, továbbá büntetés nélkül váltót cserélhessenek benne a következő versenyre. Schumachernek pocsék napja volt, előbb a megismételt felvezető körnél véletlenül leállította a motorját, aztán a bokszutcában hajtott túl gyorsan, amiért büntetést kapott. A leintés előtt nem sokkal Narain Karthikeyan egy kicsúszás, Kamui Kobajasi pedig egy hidraulikai hiba következtében esett ki.

Forrás: Farkas Péter [origo]

Áthajtásos büntetést kapott Schumacher mellett az agresszív Pastor Maldonado is, aki úgy előzte meg Paul di Restát, hogy koccant a Force Indiával a 12-es kanyarban.

A Magyar Nagydíjra egyébként a négy nap alatt összesen 225 ezren látogattak ki a hivatalos adatok szerint, ez 25 ezerrel több az egy egy évvel ezelőttinél. Akkor vasárnap 65 ezren követték a helyszínről a versenyt, most 75 ezren voltak a pálya körül.

A versenyről élőben készített tudósításunkat itt olvashatják.

http://static.origo.hu/s/partners/f1/html/session_2012_11_8.html