Vágólapra másolva!
Bár még nem hivatalos, egy megbízható forrás szerint az FIA még a hétvégi Magyar Nagydíj előtt kiad egy olyan utasítást, amelynek értelmében a Red Bull speciális motorvezérlése mostantól szabálytalannak minősül. 

A Red Bull a hétvégi Magyar Nagydíjtól kezdve nem használhatja azt a trükkös motorvezérlést, amellyel a csapat autói előnyhöz jutottak, és amelyet már Németországban kifogásolt az FIA technikai ellenőre, Jo Bauer - értesült az Autosport. A neves brit szaklap úgy tudja, a Nemzetközi Automobil Szövetség még a pénteki edzésnap előtt kiad egy hivatalos rendeletet arról, hogy ezentúl szabálytalannak minősül a csapat által használt motorvezérlés.

Hockenheimben a szombati időmérő után vette észre Bauer, hogy a Red Bull két autójában a motor maximális nyomatéka lényegesen kisebb a középső fordulatszám-tartományban, mint a korábbi versenyeken, ami véleménye szerint ellenkezett a Technikai Szabályzat 5.5.3-as cikkelyével - annak első bekezdése ugyanis előírja, hogy "a gázpedál maximális állásánál a nyomatéknak meg kell egyeznie a motor maximális nyomatékával az adott fordulatszám mellett."

Az esetet jelentette a sportfelügyelőknek, akik bár nem értettek egyet a csapat magyarázatával, végül nem szabtak ki büntetést, mert összességében úgy gondolták, a beállítás nem ellenkezik a szabályzat szövegével. A különleges vezérléssel egyébként valószínűleg olyan haszonra tett szert a Red Bull, hogy a kanyarok kijáratánál az autók kerekei kevésbé pörögtek ki, emellett a kipufogógáz nagyobb energiával áramlott a padlólemez hátsó sarka felé.

Az Autosport információi szerint az FIA ezentúl meghatározott értéket - sejtések szerint két százalékot - fog előírni a maximális nyomatéktól való eltérésre, ami sokkal kisebb a Red Bulloknál Hockenheimben mért adatnál.