Fernando Alonso idei harmadik győzelmét aratta a Német Nagydíjon, jelentős lépést téve harmadik világbajnoki címe felé, 34 pontra növelve az előnyét az összetettben a csak a 8. helyen célba érő Mark Webberrel szemben. A Ferrari spanyol versenyzőjének sokáig keményen kellett védekeznie a több futamon át tartó ínséges időszakából magához térő Jenson Buttonnal szemben, végül mégis Sebastian Vettelt intették le mögötte, aki egyetlen körrel a futam vége előtt a hajtűkanyar bukóterében előzte meg a McLarent, így a sportfelügyelők utólag 20 másodperces büntetéssel sújtották. Ezzel az 5. helyre esett vissza, és utólag Kimi Räikkönen örökölte tőle a dobogó legalsó fokát.
A küzdelem egészen a leintésig kiélezett volt. Alonso a rajtnál simán megőrizte a vezetést, első, a 18. körben lebonyolított bokszkiállása előtt kicsit rálépve a gázra, hogy 2,2 másodpercre növelje az előnyét az őt üldöző Vettellel szemben. A középső etapban 6 tizedmásodpercre csökkent közöttük a különbség, másodszor pedig egyszerre cseréltek kereket, de Alonsón kicsit mérsékelte a nyomást, hogy Vettel balszerencséjére éppen a bokszban egy körrel korábban járó Button mellé, mögé tért vissza a pályára.
Kattintson a képre a galériához!
"Egy spanyol versenyző nyert egy olasz autóban, amelyet egy görög tervezett" - mutatott rá Alonso a dobogón. "Az volt a siker kulcsa, hogy a pole-ból rajtolhattam, mert egyébként nem mi voltunk a leggyorsabbak, de itt nehéz előzni, ezért meg tudtuk tartani a helyünket."
Vettelnek a McLaren nemcsak akkor tett keresztbe, amikor a bokszból a 42. kör elején kirobogva elvesztette a 2. helyet Buttonnal szemben, hanem akkor is, amikor a mezőny végén autózó Lewis Hamilton a saját kiállása után, a friss gumikon visszavette tőle a körét, és így hátvédet játszott Alonso mögött is. A német versenyzőnek egyszer a rakoncátlankodó KERS-t is újra kellett indítania a Red Bullban, ráadásul a vitatott előzés miatt még nem lehet nyugodt az eredménye felől. Buttonról azt mondta, "nem tudtam, hogy még belül van-e, vagy sem, és nem akartam összeütközni vele, mert az lett volna a legrosszabb, ami megtörténhet. Egymás mellett haladtunk, megpróbáltam neki elég helyet hagyni, de nehéz volt felmérni, hogy hol van. Ezért mentem le a pályáról. Akkor már mindannyian küszködtünk a gumikkal, különösen Jenson, így tudtam megelőzni." A sportfelügyelők azonban nem értettek egyet vele.
A Red Bullnak egyébként sem volt jó napja Hockenheimben. Már reggel kijutott nekik az izgalmakból, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai ellenőrei megkérdőjelezték a motorvezérlő szoftverük szabályosságát. A vb 2. helyezettje, Mark Webber pedig gyenge versenyt zárt, és ugyanott ért célba, ahonnan rajtolt: a 8. helyen.
Button, aki az áprilisi Kínai Nagydíj óta nem állt a dobogón, Vettel manőverét nyilvánosan inkább nem akarta kommentálni, de azt elismerte, hogy "nagyszerűen alakult a versenyem, remek volt újra az élen küzdeni." A 6. helyről rajtolva annak is köszönhette az eredményét, hogy a 11. körben, a DRS-zóna végén megelőzte az addig a 3. helyen haladó Michael Schumachert. Később, a harmadik etapban 18 körön át üldözte egy másodperces távolságon belülről Alonsót, vele azonban nem boldogult, mivel csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint nemcsak a hátsó gumijai koptak el, hanem a benzinnel is spórolnia kellett.
Ám a McLaren még úgy is visszaszerezte a konstruktőri 3. helyet a Lotustól, hogy a 100. nagydíján induló Hamilton már az 1. körben bal hátsó defektet kapott a rajtbalesetnél szétszóródott törmeléken, visszaesett huszonkettediknek, és a 16. helyen haladt, amikor 11 körrel a leintés előtt végleg beállt a garázsba - feltehetően azért, hogy a Hungaroringre új sebességváltót kaphasson. "Láttam felrepülni a törmeléket, az rongálhatta meg az autómat" - mondta. "Utána borzalmasan viselkedett, a padlólemez hátsó része megsérült. Az egyetlen pozitívum ezen a hétvégén számomra Jenson eredménye volt." A McLaren Button második kerékcseréjénél egyébként 2,31 másodperccel új rekordot állított fel.
Räikkönen a Lotus szokás szerint jó versenytempóját kihasználva, útközben Schumachert is megelőzve a 4. helyig jutott, ahhoz azonban hosszú távon nem volt elég gyors, hogy fenyegetést jelentsen az élen haladó trióra. Csak Vettel büntetése révén lett harmadik. A Mercedes félelmei pedig beigazolódtak, és Schumacher nem tudta megtartani a 3. helyét: az őt üldöző Sauberek elől harmadszorra is bemenekült a bokszba, hogy a friss gumikon utánuk eredjen, ezzel azonban vesztett két pozíciót is, mert kifutott az időből, és nem tudta visszaelőzni Sergio Pérezt sem. A verseny leggyorsabb köre azonban így is az övé lett, amire a visszatérése óta nem volt példa.
"Ez mozgalmas futam volt, de rossz értelemben. Nem maradt bennünk annyi extra, hogy nyomás alá helyezzük Pérezt, és megpróbáljuk megelőzni" - mondta. "Nem nyomhattam úgy a gázt, mintha időmérőn lettünk volna, bizonyos időszakokban spórolnom kellett a benzinnel. Most elfogadjuk ezt az eredményt, aztán meglátjuk, mi lesz. Szerintem a jövőben érdekes fejlemények jöhetnek, mégpedig nem is egy, hanem sok csapat autóját illetően." Schumacher ezzel vélhetően a Red Bull motorvezérlése körül kirobbant botrányra célzott.
A másik Mercedest vezető Nico Rosberg szintén háromkiállásos taktikával, a 21. helyről kapaszkodott fel a pontszerzők közé, alig 7 tizedmásodperccel az utolsó körökben lelassuló Nico Hülkenberg mögött szelve át a célvonalat. A Force India ezzel újra a Williams elé került a tabellán. A Sauberek az időmérőn való gyenge szereplést követően versenykörülmények között ismét lenyűgözően gyorsak voltak - sokszor gyorsabbak még az éllovasoknál is -, így Kamui Kobajasi a 4., Pérez pedig a 6. helyen végzett.
A futamról élőben készült tudósításunkat itt olvashatják.