Vágólapra másolva!
Kockázatosnak tartotta, hogy Kanadában a teljesen elkopott gumik miatt alig pár körrel a verseny vége előtt kihívták őt a bokszba, de úgy érzi, ez volt a helyes döntés a Red Bull részéről.

A Kanadai Nagydíjon jól bírták a strapát a szuperlágy és a lágy gumik, ezért több versenyző egykiállásos stratégiával teljesítette a 70 körös távot, Romain Grosjean és Sergio Pérez például ennek köszönhette dobogós eredményét. Mindazonáltal akadtak, akik hiába választották ezt a haditervet, mivel az ő autójukon túlságosan elfogytak a gumik - így járt az átmenetileg 1., illetve 2. helyen haladó Fernando Alonso és Sebastian Vettel is, akiket a második kiállása után játszi könnyedséggel megelőzött Lewis Hamilton.

A Ferrari úgy döntött, megpróbálja a leintésig pályán tartani az egyre lassuló Alonsót, a Red Bull viszont inkább másodszor is friss gumikat adott Vettelnek a 63. körben. Utóbbi ennek segítségével végül Alonso előtt végzett a 4. helyen. A pole pozícióból induló német versenyző helyeselte a menet közbeni taktikamódosítást.

"Meghúztuk a vészféket. Ez kicsit kockázatos volt ennyire közel a célhoz, azonban még éppen időben tettük meg. Montrealban szerencsére csak körülbelül tizenöt másodpercet veszítünk a bokszutcában. A kiállást megelőzően négy másodperccel haladtunk Fernando mögött, és végül hat másodperccel előtte értünk célba, szóval helyes döntést hoztunk" - nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak Vettel.

Forrás: Red Bull

Vettel a kedvezőtlen végkifejlet dacára második maradt a bajnoki tabellán, lemaradása három pont az új éllovastól, Hamiltontól. Úgy érzi, alapvetően neki is volt esélye a győzelemre.

"Jól rajtoltam, és utána megfelelő tempót diktáltam, sakkban tartottam Lewist és Fernandót. 15 kör után azonban erősebben elkoptak a gumik, mint vártuk, ezért korábban ki kellett mennem a bokszba, mint nekik. Nem lett volna értelme tovább vezetni az elhasznált gumikkal" - mondta. "A kiállás után problémánk volt az abroncsok felmelegítésével, ezért elsőből hirtelen harmadik lettem."

"Úgy gondolom, utána tartani tudtam volna Lewis tempóját, de beragadtam Fernando mögé, és képtelen voltam megelőzni őt. Miután Lewis másodszor is kiment kerékcserére, úgy döntöttünk, megpróbáljuk teljesíteni a távot egy kiállással, csakúgy, mint a Ferrari. A gumik állapota sokáig jónak tűnt, viszont később minden rosszra fordult."