Vágólapra másolva!
A Montrealban harmadik helyen végző mexikói azt mondja, nem tudták, hogy meg lehet oldani egyetlen kerékcserével a távot. A csapat vezető versenymérnöke eleinte úgy érezte, a két kiállás lesz a nyerő.

Sergio Pérez újra megvillantotta gumikímélő képességeit, Kanadában úgy ért célba a 3. helyen, hogy a 15. helyről rajtolva mindössze egyetlen alkalommal járt a bokszban. A szuperlágy Pirellikkel rajtolt, 41 kört tett meg velük, aztán a lágy gumikra váltott, és a hajrára a két bokszkiállást választó ellenfeleinek többségét, valamint a lelassuló Fernando Alonsót is maga mögé utasította.

"Úgy gondolom, minden dobogós eredmény különleges, főleg úgy, hogy ez még csak a második dobogóm volt a Forma-1-ben" - mondta Pérez. "Ez nagyszerű érzés, azonban az első egy picivel még jobb érzés volt." Elismerte, hogy nem volt könnyű kivitelezni a stratégiát.

"Nem volt viszonyítási alapunk a hosszú etapokhoz. Amikor hosszabb etapot mentünk ezekkel a gumikkal, 10-15 fokkal alacsonyabb volt a pálya hőmérséklete. Szóval tulajdonképpen lottóztunk, de úgy vélem, a csapat kiváló munkát végzett a bokszkiállásnál és a taktika kialakításánál. Én is jól dolgoztam, életben tartottam a gumikat a következetes vezetéssel."

Forrás: Sauber

Giampaolo Dall'Ara, a Sauber vezető versenymérnöke elárulta, hogy eredetileg jobbnak érezte a kétkiállásos taktikát. "Kérdőjelekkel kezdődött a verseny, hogy a melegben vajon mennyit bírnak majd a gumik. Főleg emiatt kétfelé bontottuk a versenyzőink stratégiáját, és őszintén szólva azt hittem, a két kiállás lesz a nyerő" - közölte. "Sergio a keményebb gumikeverékkel indult, és hosszabb első etapot ment anélkül, hogy tudtuk volna, egyetlen kiállás elég lesz-e."

"Az volt a kulcs, hogy Sergiónak sikerült remekül bánnia a gumikkal. Ez az erősségei közé tartozik."

A tervek szerint Kamui Kobajasi kapta volna két kiállásos haditervet, de menet közben vele is átálltak az egy kiállásra. Kobajasi két pontot szerzett. "Jó tempót diktáltam, amikor a gumik megfelelő állapotban voltak, de a végén nem volt egyszerű feladatom. Ma a forgalom jelentette a legfőbb nehézséget, és úgy gondolom, ilyen körülmények között a 9. hely volt a maximum, amit elérhettem" - mondta a japán.