Vágólapra másolva!
Már délelőtt feltették a szuperlágy gumit, mert azt hitték, délután esni fog, a zuhé azonban várt az edzés utánig. Úgy érzik, így is jó úton haladnak.

A Red Bull esőre bazírozva a szokásosnál korábban, már a délelőtti edzésen bevetette a szuperlágy Pirelliket a Kanadai Nagydíj nyitónapján, a felhők azonban elkerülték a pályát, és csak este támadtak rá Montrealra. Akkor viszont olyan keményen, hogy a Force India Twitterén azt írták, rég nem láttak ennyire heves záport. Egyes beszámolók szerint az eső a viharos széltől vízszintesen esett.

Az edzések alatt azonban még békés maradt az idő, így a Red Bull párosának délutánra nem maradt új szett szuperlágy Pirellije. Sebastian Vettel emiatt a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza, de úgy érezte, a baki nem billentette ki végzetesen az egyensúlyából a csapatot.

"Szerintem ma jó napunk volt; tűrhető köröket futottunk, és annak ellenére, hogy a szokásostól eltérően taktikáztunk a gumikkal, elégedettek lehetünk" - mondta. "Ez nagyszerű pálya, sok a kigyorsítás és a fékezés, a sikán és a gyors irányváltás, de mindez jó móka - hozzátartozik a kihíváshoz, hogy sok a bukkanó, durvák a körülmények. Így is szórakoztató vezetni rajta."

Mark Webber mindkét edzésen lemaradt a csapattársától, és délután csak 12. lett, mivel nem javított a köridején, ez az eredmény azonban csalóka volt, hiszen a szoros mezőnyben alig 0,648 másodperccel maradt le az élen végző Lewis Hamiltontól.

Forrás: Red Bull

"Azt hittük, változékonyabb lesz az időjárás, de tévedtünk" - ismerte el. "Az első edzésen bevetettük a szuperlágy gumikat, mert úgy gondoltuk, ez lesz a helyes, végül azonban délután sem esett igazán. A programunk emiatt egy kis csorbát szenvedett, ám így is elvégeztük, amit kellett. Elégedettek vagyunk az eredményekkel, és bízom a ma elvégzett munkánkban, úgyhogy várom a holnapot."

A Red Bullt irányító Christian Horner szerint a csapatnak még csiszolnia kell a beállításokon. "Az első két szektorban erősek vagyunk, a harmadikban viszont gyengék. Abban kellene minél többet kihoznunk az autónkból, de nem akarjuk jelentősen csökkenteni a leszorítóerőt, úgyhogy majd kipróbálunk pár dolgot" - nyilatkozta a Sky Sportsnak.