Vágólapra másolva!
A padlólemez után Kanadában az RB8 kerékagyán vágott lyukakat is szabálytalannak minősítette az FIA, mert szerintük nem kizárólag a fékek hűtésére szolgáltak.

A Red Bullnak az RB8 padlólemeze után a kerékagyát is módosítania kellett, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai ellenőrei Kanadában arra a következtetésre jutottak, hogy a közepén vágott lyukak nem kizárólag a fékek hűtésére, hanem az autó aerodinamikai teljesítményének fokozására is szolgáltak.

Ez nem volt összhangban a Forma-1 Technikai Szabályzatának 3.15-ös cikkelyével, miszerint a DRS és a fékhűtő-csatornák kivételével "az autó minden olyan részének, amely befolyásolja az aerodinamikai teljesítményét, (...) mereven kell rögzítve lennie az autó teljes rugózott részéhez (a 'mereven rögzítve' azt jelenti, hogy nem lehet semmilyen szabadsága), és ahhoz képest mozdulatlannak kell maradnia."

A Red Bull a kerékagy közepén vágott kis lyukakat egy, a tengellyel koncentrikus kör mentén, hogy ezek a felforrósodott fékektől a keréken kívülre vezessék a meleg levegőt. Az FIA azonban úgy ítélte, a megoldás célja nem csupán ez volt, hanem az első vezetőszárnyról hátrafelé haladó áramlás minőségének javítása is.

Forrás: AFP

A csapatnak ezért a Kanadai Nagydíjtól kezdve be kellett tömnie a nyílásokat. Ezt a konstrukciót egyébként a szezon eleje óta használták.

A konstruktőri bajnokságot vezető Red Bull Monaco után a padlólemezét is kénytelen volt módosítani, mert a hátsó kerekek előtti, vízszintesen minden irányból zárt nyílás, amelyen át lefelé áramlott a levegő, hogy oldalról szigetelje a diffúzort, nem felelt meg a hivatalos szabályértelmezésnek. Igaz, a csapatnál azt állították, ezt a padlólemezt Montrealban úgysem akarták bevetni.