Vágólapra másolva!
A WTCC-ben vasárnap pályafutásának második győzelmét hazai közönsége előtt arató Michelisz Norbertnek kényszerítenie kellett magát, hogy a célegyenesben ne a lelátókra figyeljen. Azt mondja, nem kellett száz százalékosan nyomnia a gázt.

Egy héttel azután, hogy a Slovakia Ringen megszerezte pályafutásának első pole pozícióját a WTCC-ben, Michelisz Norbert a Hungaroringen második győzelmét aratta végig hangosan ujjongó hazai közönsége előtt.

Vasárnap mintegy 35 ezren voltak tanúi a helyszínen, ahogy Michelisz - aki a délelőtti futamot a 7. helyen fejezte be - délután szenzációsan rajtolva azonnal az élre állt. "Nem tudom, a rajtnál mi történt" - mondta később. "Nem számítottam rá, hogy már az első kanyarnál megszerzem a vezetést, de elfogadtam az ajándékot, aztán igyekeztem nem elveszíteni a koncentrációt."

"A makaói győzelem különleges volt, ez a mai azonban az eddigi életem legszebb napja. Hálás vagyok mindenkinek, aki hozzásegített ehhez az eredményhez" - tette hozzá. "Tökéletes autóm volt. Már a tegnapi időmérőn is ez jelentette a kulcsot, akárcsak a mai második versenyen."

Michelisz az első futamon éppen a rajtnál esett hátra, ahonnan felkapaszkodott hatodiknak, ám az utolsó körben Tom Coronel visszaelőzte. Délután kiköszörülte a csorbát, s a tavalyi kellemetlen emlékeket feledtetve, amikor a célegyenes végi féktávon a fűre sodródva összetörte az autóját, rendkívül jól reagált a piros lámpák kialvására.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!

"Szerencsére nem pörögtek ki a hátsó kerekeim, de nem tudom, hogyan sikerült az első helyre rajtolnom az ötödikről, ráadásul úgy, hogy egy BMW volt az első rajtkockában is" - ismerte el. "Már amikor megfékeztük az első kanyart, és én voltam belül, tudtam, hogy valószínűleg meglesz a vezetés. Próbáltam finoman fordulni, és kicsit kiterelni (Franz) Engstlert, hogy rosszabbul tudjon kigyorsítani. Szerencsére ez sikerült is."

Micheliszt segítette az is, hogy a WTCC urai, a Chevrolet-k nehezen tudták előrébb verekedni magukat a kanyargós Hungaroringen. Mire Alain Menu feljött a második helyre, több mint 2,5 másodperccel volt a magyar versenyző BMW-je mögött, s ezt már nem maradt ideje ledolgozni.

"Nem néztem a tükörbe! Csak akkor, amikor leintettek a kockás zászlóval, de azt nem tudtam, ki van mögöttem" - mesélte Michelisz. "Okosan próbáltam versenyezni, ezért nem nyomtam száz százalékosan a gázt. A második körben még igen, mert szerettem volna meglógni az üldözőimtől, de aztán amikor rájöttem, hogy megvan ehhez a tempóm, megnyugodtam."

Forrás: Farkas Péter [origo]
A 2. helyezett Alain Menu gratulál Michelisz Norbertnek

"Csak arra figyeltem, hogy ne veszítsem el a koncentrációmat, ami nem sikerült mindig, mert minden egyes alkalommal, amikor ráfordultam a célegyenesre, láttam, hogy mi történik a baloldalon (a lelátókon). Össze kellett szednem magam, hogy csak a feladatomra figyeljek, ezért mindig végigzongoráztam, hogy jön következő kanyar, mit kell csinálni, hogy kell fordulni, stb."

Michelisz azt mondta, még "két-három tizedet" ki tudott volna facsarni az autójából körönként, ha muszáj, de a 6. körtől úgy érezte, az "örökkévalóságig" tart a futam. "Az utolsó körben már nem is tudom, a pálya utolsó szektorában mi történt. Nagyon lelassítottam, egyszerűen csak kiélveztem a pillanatot. Amikor áthaladtam a rajt-célvonalon, az leírhatatlan élmény volt" - magyarázta. "Váltottunk pár szót a csapattal, aztán viszont kihúztam a rádiót a fülemből. Egyszerűen azért, mert élvezni akartam a levezető kör nagy részét. Ahogy üdvözöltek a pályabírók is, az hihetetlen volt."

Forrás: Farkas Péter [origo]
Michelisz a verseny utáni sajtótájékoztatón

Győzelmének köszönhetően Michelisz az abszolút összetettben a 6. helyre kapaszkodott fel, a független csapatok pilótái számára kiírt Yokohama Trophyban pedig a másodikra, 7 pontra közelítve meg Pepe Oriolát. Úgy érzi, még ennél is tovább fejlődhet a Zengő Motorsporttal.

"Én annak tudom be ezt a fejlődést, hogy rendszereztük az autóból tavaly kinyert adatokat, ezért sokkal könnyedebben tudom vezetni, és azt gondolom, ez látszik kívülről is" - magyarázta. "Nagyon sok embertől megkaptam, hogy idén sokkal higgadtabb vagyok, de mindegyiknek azt kell mondanom, hogy ugyanolyan higgadt vagyok, mint tavaly, csak ha a pilótának könnyebb dolga van az autóval, akkor úgy tűnik, mintha érettebben versenyezne."

"Az a pozitívum, hogy én még mindig látom az utat a tökéletességhez, ezért ennél is lehetünk jobbak."