Vágólapra másolva!
A Ferrari technikai igazgatója szerint a Pirelli idei gumijai nagyon érzékenyek a pálya hőmérsékletének változásaira, többek között ezért is kiszámíthatatlanok a versenyek.

A 2012-es idényben eddig egyértelműen az abroncsok okozták a legnagyobb fejtörést a csapatoknak. Az új Pirellik viselkedését még egyik istálló mérnökei sem tudták megfejteni, ez is hozzájárul az erőviszonyok folyamatos váltakozásához. Az első öt futamon öt különböző csapat versenyzői arattak győzelmet, és sokak szerint az egész idény során továbbra is meglepő eredményekre lehet majd számítani.

"Nyilvánvalóan kiszámíthatatlan a gumik viselkedése" -nyilatkozta a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry a csapat honlapjának. "Ha csak kicsit is változik a pálya hőmérséklete, az máris nagy hatással van abroncsok teljesítményére. Azt hiszem, ez Kínában látszott a legjobban."

A csapatok legfőbb feladata ezért a hétvégi Monacói Nagydíjon is az lesz, hogy közelebb kerüljenek a gumik viselkedésének megértéséhez. Fry szerint a versenyzők is sokat segíthetnek abban, hogy a gumik minél később használódjanak el.

"A versenyzők vezetési stílusára is elég érzékenyek" - árulta el. "Egy normál esetben háromkiállásos versenyt akár két kerékcserével is lehet teljesíteni, ha valaki rendkívül óvatosan bánik a hátsó gumikkal."

Bár sokan örülnek a szoros mezőnynek és a változatos eredményeknek, a versenyzők közül például Michael Schumacher élesen kritizálta a Pirellit, szerinte ugyanis a gumik miatt nem lehet a legtöbbet kihozni az autóból. Fry is elismeri, hogy az idei abroncsok óvatosabb vezetést igényelnek.

"Nem lehet keményen bánni a gumikkal, hiszen akkor gyorsan elhasználódnak. Ha valaki megpróbál egy kicsit keményebben vezetni, máris sérülnek az abroncsok. A forgalomban zajló harc pedig jobban igénybe veszi a gumikat, mint amikor tiszta a levegő az autó előtt" - magyarázta.