Vágólapra másolva!
Bár a Monacói Nagydíj után egyik csapat sem óvta meg a verseny végeredményét, az FIA a következő napokban dönti el, hogy a Red Bullnak a montreali futam után változtatnia kell-e a padlólemezén.

A Monacói Nagydíj előtt állítólag több élcsapat - a Ferrari, a McLaren és a Mercedes - is fontolgatta, hogy óvást nyújt be a Red Bull ellen, mivel nem biztosak benne, hogy szabályos az osztrák tulajdonú csapat autóinak padlólemeze. A Red Bull által a Bahreini Nagydíj óta használt padlólemezeken a riválisok szerint olyan helyen - a hátsó kerék előtt - van egy körbezárt rés, ahol ez a Technikai Szabályzat 3.12.5-os pontja alapján nem lenne megengedett.

A hétvégén Red Bull vezetőségéből többen is úgy nyilatkoztak, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei teljesen szabályosnak találták a megoldást, és végül az ellenfelek is úgy döntöttek, hogy nem óvják meg az osztrákok sikerével végződő monacói futam eredményét. A felmerült kétségek miatt azonban az FIA a következő napokban átvizsgálja a Red Bull padlólemezét. Ha mégis úgy döntenek, hogy szabálytalan az alkatrész, az az eddig elért eredményeken már nem változtatna, viszont kötelezhetik a csapatot, hogy a Kanadai Nagydíjon már új padlólemezt szereljenek az autóra.

Forrás: Red Bull

"Egyelőre nem kértük meg a Red Bullt, hogy bármit is változtassanak az autón" - nyilatkozta az Autosportnak az FIA egyik szóvivője. "De nézeteltérés áll fenn a szabályok értelmezését illetően, ezért a következő napokban szeretnénk tisztázni a helyzetet."

"Mindkét félnek vannak érvei, ezért állást kell foglalnunk" - tette hozzá. Hasonló rések egyébként több csapat autóján - például a Ferrarin és a Sauberen is - megtalálhatóak, ezek azonban nincsenek teljesen körülzárva, így nem lyuknak, hanem nyílásnak minősülnek, ezt pedig megengedik a szabályok.